Jeannas Universum

16 november 2010

Får ta och jobba på

Filed under: Travelling — Jeanna @ 20:22

Enligt en uträkning har jag varit i 16 % av världens länder. -Inte så värst mycket om man tänker efter. Jag hade gärna en dag sagt att jag hade varit i 100% men det är nog rätt så orealistiskt (vilket motsvarar 194 sjävständiga länder).  Tror jag ska ta och satsa på 40 % innan jag trillar av pinnen iallafall så nu får jag allt ta och jobba på! (Jag börjar md att avverka några mer stater i USA, för där har jag bara varit i 15 st plus Washington DC.)

 

6 kommentarer »

  1. Jag tycker faktiskt att det är bra jobbat… undrar hur många procent jag får… hihi inte så många!

    Kommentar av Linnea — 16 november 2010 @ 20:54

    • Det blev en massa reseprat i helgen med olika folk som fick mig att tänka på både detta och mitt defekta synsätt (och som sagt, det finns ingen logik alls i det!).
      En kille i helgen tyckte bestämt han var berest men hade endast besökt en massa turistorter i Europa. -Det kanske är en definitionsfråga men för mig är det inte så och så kom ju min fråga: ”Hihi, har du varit i USA? Nej, okej…” (Jag vet att det är sjukt!)
      Fast, jag har nog hittat en tjej nu som jag pratade med i helgen och som vill göra lite annorlunda resor som jag framöver kan resa med. Roligt!

      Kommentar av Jeanna — 17 november 2010 @ 13:22

  2. jaja jag är väl inte berest och tar tillbaka mitt påstående.😉 men det är först med dig som jag har insett det.😉 har inte tänkt på det innan men när vi pratade om olika länder du besökt som jag bara sett från turistmål så kom jag på att jag kanske har missat mycket. men jag vill till usa nu faktiskt. det är roligt att prata med dig om resor och tack för alla tips.

    Kommentar av Anonym — 17 november 2010 @ 15:37

  3. Hihi, jag är hård i mina bedömningar!😉 Och tyvärr är det ju så att jag anser att man inte har upplevt ett land ”på riktigt” ifall man endast har varit på turistorter och som du säger, men missar en hel del om man endast reser på det sättet… Äsch, du förstod vad jag menade iallafall…
    Bara glad att jag kunde ge dig resetips och jag hoppas du kommer att uppskatta USA lika mycket som mig de dagen du tar dig dit!🙂 -USA måste besökas!😀

    Kommentar av Jeanna — 17 november 2010 @ 16:29

  4. ja du är hård i bedömningen eller nej.😉 men du är rolig att prata med för du har en massa smarta tankar och kommentarer till saker som jag aldrig har tänkt på innan eller hört från någon annan innan. inte bara om resor utan allt annat också och du får mig att skratta och tänka efter. vet inte vad du får allt ifrån men du är både smart och rolig.😉

    Kommentar av Anonym — 17 november 2010 @ 23:48

  5. Hihi, tack för att du tycker så!🙂 Och vad jag får allt ifrån: Jag tänker!😉

    Kommentar av Jeanna — 18 november 2010 @ 01:24


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

