Jeannas Universum

16 november 2010

”Michael Bay och liknande skit”

Filed under: Love, Movies, Videos — Jeanna @ 02:07

I våras såg jag ett avsnitt av ”L Word” där en av karaktärerna mycket upprört skrek att hennes agent bara gav henne auditions till Michael Bay filmer och liknande skit. Jag tyckte den kommentaren var skitkul och satt och skrattade en lång stund för mig själv i soffan.

Okej, Micheal Bay kanske inte gör de bästa filmera när det gäller innehåll och skådespelarprestationer, men…den finns en punkt där ingen annan slår honom i min mening! -Hur filmerna är filmade! Lägger man där till de filmer där Jerry Bruckheimer har varit producent får man en fullträff i denna kategori! Så underbart bra!

Ni skiljer er förmodligen ifrån mig på denna punkten, men när jag ser en film lägger jag märke till allt. Kameravinklar, kameraföring, ljussättning osv; Är det inte bra kan jag sitta och irritera mig på det precis som ”fel” rollbesättning eller dåligt manus eller rollprestationer kan göra det samma. Är dessa däremot bra kan jag bara sitta och njuta.

De två bästa filmerna kombinationen Michael Bay och Jerry Bruckheimer är ”Pearl Harbor” och ”Armageddon”. De är inte de bästa filmerna som sådan, men hur de är filmade är helt fantastiskt underbara! Jag vet inte vilka kameror de använder sig utav och vilka filter, men det är en fröjd för ögat! Lika så är färgerna, ljuset, kameravinklarna och kameraföringen! Jag blir så betagen av detta i dessa filmer att jag hade kunnat gråta av beundran!

Så jäkla bra är oret!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

