Jeannas Universum

17 november 2010

Have you been to Arkensas?

Filed under: Travelling — Jeanna @ 13:49

Jag pratade nyligen med en fransk kille om USA. Jag försökte förklara för honom om min passion för detta land samt beskriva den där amerikanska atmosfären som jag bara älskar samt beskriva varför jag gillar människorna så mycket och varför jag känner mig hemma där.

Hans kommentar till det hela var: ”Have you been to Arkensas?”, vilket fick mig att skratta hysteriskt! (Jo, jag har ju varit där på semester i några dagar; Vi hyrde en stuga vid en sjö över en helg.) ”They are Americans also you know!”, fortsatte han med samtidigt som han rullade med ögonen.

Jag vet inte alls ifall ni som läser min blogg förstå denna referensen men jag tyckte den var skitkul och jag förstå honom helt klart! Varför en fransman inte gillar Arkensas är inte så konstigt och jag tyckte nästan synd om honom (och det tråkigaste är att han bara hade varit i den staten). Okej, jag ger mig! -Arkensas tillhör inte heller mina favorit platser i USA, där finns lite speciella folk!

2 kommentarer »

  1. Här är jag dock inte alls med… så berätta gärna!😉

    Kommentar av Linnea — 17 november 2010 @ 21:03

    • Den delstaten är väldigt ”sydstatisk”! Inbördeskriget pågår fortfarande kan man väl uttrycka det (de gillar inte alls ”yankees”) och det är väldigt rasistiskt. Kristet är det också och väldigt ”redneck”. Hihi, jag vet inte alls hur jag ska förklara det om man själv inte har varit där, men det är väldigt speciellt!🙂 Inte min favoritstat på långa vägar…😉

      Kommentar av Jeanna — 17 november 2010 @ 21:36


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

