Jeannas Universum

17 november 2010

Middag med Kastaienhofs granntanter

Filed under: Friends, Party — Jeanna @ 15:27

I fredags var vi fyra kvinnor som var hembjudna till Inga på middag och det var oneklingen jättetrevligt! Hon hade beställt catering och olika sorters viner och allt var mumma så gott!

Till förrätt fick vi smörgås med krabba och vitt vin. Till huvudrätt potatisgratäng, fläskfilé och rött vi och därefter panna cotta med hallon. Sist men inte minst blev det kaffe, tårta och likör. -Jag var proppmätt när jag gick där ifrån.

När vi kom låg det även ett kuvärt med våra namn som bordsplasering med några rader skriva till var och en utav oss. Mina personliga rader innehöll en text om USA och innuti låg ett jättefint halsband som var inköpt i USA. -Jag blev jätteglad för det!

Vilken trevlig kväll det var!

 

21 kommentarer »

  1. jag fattar och jag tycker du är rolig som fan ibland. dina kommentarer är klockrena ibland och jag tycker det är skönt med folk som kan driva med sig själv. är det amerikanskan i dig?

    Kommentar av Anonym — 17 november 2010 @ 15:40

    • Rolig vet jag inte om jag är, men tack iallafall!🙂 Om det är amerikanskan i mig som gör mig självironisk får det nog bli ett ”nej” på det. Min amerikanska sida är den som är emot jantelagen bland annat.😉

      Kommentar av Jeanna — 17 november 2010 @ 16:25

  2. jag skrev detta på fel, skulle vara på det andra om din ironi.

    Kommentar av Anonym — 17 november 2010 @ 15:42

    • Det är lungt, det blir lätt fel.🙂

      Kommentar av Jeanna — 17 november 2010 @ 16:21

  3. Och vem har sagt att det är dig jag retar mig på??? Jag läser trots allt ca 20 bloggar om dagen. Och varför ta du åt dig när du skriver att du inte gör det? Nej, jag orkar inte med sådant trams längre! Orkar inte heller diskutera om vem av oss som säger och skriver lögner och påståenden som inte är sanna…=) Tror vi båda är lika goda i så fall…

    Kommentar av Emma — 17 november 2010 @ 20:44

  4. Okej, mitt fel och jag ber om ursäkt! När du skrev ”en fd kompis” som dels har en blogg och dels håller på med fotografering så tolkade iallafall jag och tjejen som påpekade ditt inlägg för mig att det var mig du hänvisade till. Men jag ber som sagt om ursäkt över att vi båda tolkade fel.
    Jag skrev inte att jag tog åt mig, Emma utan jag påpekade att du fick spy hur mycket galla som helst över mig så länge det du skrev var sant! -För nej, jag accepterar inte förtal! (Och hade det nu varit mig som du skrev om, som jag tolkade det, var det inte sant för fem öre!) Vidare har jag aldrig någonsin skrivit en osanning om dig, Emma!!! -Aldrig!!!

    Kommentar av Jeanna — 17 november 2010 @ 20:53

    • Får jag även påpeka att jag ifrågasätter varför du väljer att kommentera detta på min blogg isätllet för din egen? (Jag skrev ju min kommentar på din blogg menar jag även om du nu valde att plocka bort den.) Det känns som om du på detta sätt vill svartmåla mig inför mina bloggläsare istället för dina egna samt att det känns som om du vill få gehör från mina läsare i din egen sak?

      Kommentar av Jeanna — 17 november 2010 @ 22:30

  5. Toppen – en kväll helt i min smak som du säkert förstått vid det här laget! =)

    Kommentar av Linnea — 17 november 2010 @ 21:01

    • Jag har förstått det, Linnea!🙂 Du hade nog trivs på den middagen lika bra som jag!🙂 Och det var verkligen supertrevligt…😀

      Kommentar av Jeanna — 17 november 2010 @ 21:30

  6. du är rolig. jag berättade på jobbet ikväll om din kommentar om naturhistoriska museet och de skrattade också åt det.🙂

    vad är det för kommentarer som skrivs om förtal som ni håller på med?

    Kommentar av Anonym — 17 november 2010 @ 21:12

    • Men tack för att du tycker jag är rolig, vännen! Hihi, var den kommentaren så rolig om naturhistoriska museet?😉 -Jag är glad att jag kan roa dig ibland!🙂 Du har med självironi som kallar dig ”anonym”!😉 Det är synd att det bara är jag här på bloggen som förstår den referensen! Men den är faktiskt väldigt rolig!😀

      Ang ”förtalet” så var det tydligen ett missförstånd? En kompis hörde tidigare av sig till mig och berättade att det hade dykt upp ett inlägg om mig på en blogg (som jag inte läser) där jag spyddes galla över. Tydligen var det inte mig det handlade om (?) men vad vet jag? Min kommentar till detta inlägg plockades bort snabbt medan alla andras kommentarer ligger kvar. (Och vad vetyder det da?) Jag skiter fullständigt i vad folk skriver om mig så länge det som sägs är sant… Det var bara det jag ville ha sagt och sedan får folk ha vilka hemska åsikter om mig som helst!

      Kommentar av Jeanna — 17 november 2010 @ 21:45

  7. Jo, du har visst skrivit osanning om mig. Du hittade ju på saker som jag hade gjort mot dig som jag inte alls hade gjort. Istället för att lyssna på vad jag hade och säga och vad som verkligen hade hänt. Det retar jag mig på och det är verkligen förtal i så fall…

    Kommentar av Emma — 17 november 2010 @ 21:15

    • Jag vet inte varför du går i försvarställning? Jag har redan bett om ursäkt för att både jag och tjejen som tipsade mig om inlägget tolkade det som om det var mig du skrev om. (För ja…det lät som mig!) Förlåt, grundat på det du skrev som referens så tolkade vi fel och jag ber åter igen om ursäkt! Sedan skrev jag heller inte att du förtalade mig! Jag skrev endast att om det nu var så att det hade varit mig du skrev om (vilket det alltså tydligen inte var) så var det osanning! Det var allt jag skrev, Emma.
      Vidare har jag inte alls talat osanning om sig Emma på något sätt. Jag har fortfarande alla sms kvar från den dagen som ”bevis” på vad som verkligen hände, men jag fattar inte att du fortfarande orkar älta detta? Inlägget jag skrev efteråt grundar sig helt på dessa sms:en och jag kan gärna skicka dig alla sms:en i tur och ordning om du skulle ha glömt bort det.
      Detta var var som hände, och jag förstår inte alls hur du kan påstå att jag förtalar dig när jag grundade det inlägget på sms:en:
      https://jeannasuniversum.wordpress.com/2010/07/01/why-i%C2%B4m-pissed/#comments

      Kommentar av Jeanna — 17 november 2010 @ 22:16

  8. nej, jag orkar inte älta det längre. Jag vet att jag inte gjorde något fel…Och att du tog det på hel fel sätt och det har jag bett om ursäkt för. Och jag hoppas att vi kan lägga det bakom oss som jag sagt tidigare. Men jag tycker du också ska vara försiktig på att tolka saker och ting, när du inte har alla fakta för dig. Och tjejen som tipsade dig kan ju höra av sig till mig om hon är nyfiken på vem jag menade…
    Nej, nu ska jag lägga mig och sova…godnatt!

    Kommentar av Emma — 17 november 2010 @ 22:38

    • Det är inte jag som tar upp det hela tiden utan du, Emma… Och jag ältar det inte det minsta utan har lagt det bakom mig för länge sedan!🙂 Och jag har redan bett om ursäkt att vi tolkade fel… Men det låter ju onekligen som ett väldigt sammanträffane om du skulle ha två fd vänner som har bloggar och dessutom fotograferar och att du då dessutom tog bort min kommentar på din blogg till det hela! Men jag ber om ursäkt, som sagt!🙂 Visst, jag ska hälsa henne det men jag misstänker ju att hon inte kommer vilja ge sig till känna att hon skvallrar för mig om vad du hade skrivit? Men som sagt, jag ska hälsa henne det…
      God natt.

      Kommentar av Jeanna — 17 november 2010 @ 22:57

  9. Wow Jeanna, 15 kommentarer (jag vet att flera är dina egna och en är min, men ändå) på detta inlägg! Not bad at all my friend!😉 Du vet hur man rör om i grytan tydligen…😀

    …och alltid provocerar man någon om man har egna åsikter!

    Kram =0)

    Kommentar av Susanne — 18 november 2010 @ 01:19

  10. Hihi ja, ibland rasslar det till ibland kommentarerna!😉 Och som du säger, många av dessa var visserligen mina!😀

    Hihi, och nog är det så!😉

    Kram och vi ses i New York!
    PS. Björn bad mig fråga dig om du kände till ” The Bed Bugs Infestation” dom hade haft problem med i NYC? Jag hade helt missat detta! Men tydligen skulle det vara uträtt nu.

    Kommentar av Jeanna — 18 november 2010 @ 01:30

  11. ja, jag kan tänka mig att hon inte vill ge sig till känna….haha

    Kommentar av Emmisen — 18 november 2010 @ 07:36

    • Nej, det är nog så…

      Kommentar av Jeanna — 18 november 2010 @ 09:05

  12. Ja jag har hört en hel del om detta men kör med positivt tänkande just nu och hoppas stenhårt på att slippa allt sånt där vi ska sova…😉 Vad kan man annat göra?

    Kommentar av Susanne — 22 november 2010 @ 01:31

  13. Vi får hoppas på det bästa!🙂 Och i värsta fall får vi väl stå ut med de små krypen!😉

    Kommentar av Jeanna — 22 november 2010 @ 22:18


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

