Jeannas Universum

17 november 2010

Nu får ni ta och skärpa till er!

Filed under: myself and I, Uncategorized — Jeanna @ 15:09

Jag tror folk inte förstår att jag har en stor protion självironi utan tar allt jag säger och gör på fullaste allvar. (Va???) Mycket av det jag skriver på Facebook och här på bloggen är skämt men uppenbarligen förstår inte alla det? -Hrm, en killkompis frågade mig lite försynt om detta igårkväll efter en kommentar jag skrev på hans inlägg: ”Menar du allvar?” -Nej, det gör jag inte!

När jag tex skriver om The pumping bra: ”Tänk vad bra att kunna sitta så här på kontoret!”, så verkar det gå hem hos folk att det är skämt, men när jag sedan applicera samma sorts ironi på mig själv verkar vissa tro att jag menar allvar. Jag vet att ironi kanske inte alltid gör sig så bra i skrivande form, men kom igen; Jag skämtar!

Bara en sådan sak som at jag skrev att Lukas skule få bli min kavaljer på Oscarsgalan. -Det var ett skämt! Både ni och jag vet att jag aldrig kommer att gå på en endaste Oscarsgala i mitt liv!

Och förstår man inte min självironi så skrev jag nyligen att NASA ringde och att mitt ego störde deras utrustning… (Kan jag driva mer med mig själv än så?)

8 kommentarer »

  1. Åååh jag som trodde att dom hade ringt *besviken*😉

    Kommentar av Maria — 17 november 2010 @ 18:28

    • Hihi, ja…jag har ju nått framgång med ett manus iallfall så det hade ju kunnat vara sant!😉 -Nej, Hollywood kommer aldrig att ringa mig!😀 Ledsen att göra dig besviken, S-M!

      Kommentar av Jeanna — 17 november 2010 @ 19:39

  2. Suck säger jag bara… Jag är med iallafall!

    Kommentar av Linnea — 17 november 2010 @ 21:02

    • Vad bra Linnea!😀

      Kommentar av Jeanna — 17 november 2010 @ 21:31

  3. har du skrivit klart manuset och skickat in det nu?

    Kommentar av Anonym — 17 november 2010 @ 21:13

    • Nej, jag skickade bara in ett första utkast (det jag fick så bra respons på). Sedan hade jag lite frågor om rättigheterna och jag gillade inte alls det jag fick tillbaka som svar så jag sket i att fortsätta med det! -Så billigt säljer jag mig inte!😉

      Kommentar av Jeanna — 17 november 2010 @ 21:34

  4. jag slutar aldrig att förvånas över dig.😉 men bra att du står på dig även om du ger upp en sådan chans.😉

    Kommentar av Anonym — 17 november 2010 @ 23:38

  5. Ah, men jag tänker aldrig någonsin prostituera mig! (Ursäkta uttrycket!) -Jag är inte till salu och kommer aldrig någonsin att bli det heller. -I would never sell myself short! Never ever!😉

    Kommentar av Jeanna — 18 november 2010 @ 01:16


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

