Jeannas Universum

18 november 2010

Den fördömda Lady Gaga konserten

Filed under: Concerts, Friends — Jeanna @ 09:30

Imorgon är vi sex tjejer som drar ner till Malmö för att titta på Lady Gaga. Turerna fram och tillbaka om denna konsert har varit många och jag har ibland undrat ifall vi skulle komma iväg?

Först skulle vi har stannat hela helgen i Malmö med sedan blev det ändrat eftersom två utav resenärerna inte ansåg sig ha råd med hotellet. (Vi ska då istället endast åka fram och tillbaka till konserten.)

Från början var vi fem som skulle iväg men för ett tag sedan tillkom en sjätte tjej (som hade köpte sin biljett på blocket) och vi beslutade då att hyra en minibuss för att kunna åka ihop. I förra veckan visade det sig dock att denna sjätte tjejens biljett var förfalskad så hon stod plötsligt utan biljett och fick inte tag i en ny så minibussen avbokades.

När jag i förra veckan dessutom skulle hämta ut våra fem biljetter gick det inte eftersom ”bokningen inte fanns”. -Lite skraj stod jag där på ATG-ombudet och förstod ingenting. (Jag hade köpt våra biljetter via ticnet dessutom.) Efter samtal hit och dit och när bokningabummer osv hade bekräftats fick jag till slut ut mina biljetter.

Så i förgår fick den sjätte tjejen tag på en ny biljett till konserten och minibussen bokades om igen. Men…som om allt detta inte var nog ligger en av de andra tjejerna nu i influensa och hög feber och kommer inte kunna följa med imorgon. Nu är vi alltså fem igen som ska med men (hihi) jag vägrar att ringa och avboka minibussen igen så vi ska köra med den iallafall! Men vill någon utav er som läser detta hänga på imorgon så är det bara att höra av sig, det finns alltså en biljett över.

Konserten början 19:30 men vi ska köra på morgonen. Eftersom vi har ståplatser ska vi köra tidigt för att komma långt fram! Jag riktigt bävar för detta! Vi kommer att stå väldigt många timmar utomhus i detta väderet och sedan ytterligare x antal timmar inne på konserten! När allt är över kommer vi att ha stått rakt upp och ner i ca 13 timmar!

På lördag ska jag ligga och ra mig länge i sängen!

6 kommentarer »

  1. eftersom vi verkar ha rett upp det hela så tänkte jag slänga iväg en kommentar. Vi skiter i det som hänt och det tycker jag att du också kan göra, radera smsen och glöm allt.

    Jag är riktigt avundsjuk på Lady Gaga konserten, den kommer nog att vara kanon! Tyvärr jobbar jag imorgon, annars hade jag gärna hänt på =)

    Jaja, ha det kul imorgon!

    Kommentar av Emma — 18 november 2010 @ 15:20

  2. Jo, när väl konserten börjar lär det väl bli ett jäkla röj, värre lär väntetiden bli innan… Men tack, konserten blir säkert jättekul.

    Kommentar av Jeanna — 18 november 2010 @ 15:38

  3. Lady Gaga e väl inte riktigt min grej…men ha det så jätteroligt där! Ni får turas om och köra hem för ni lär vara trötta!!!! Kör försiktigt!

    Kommentar av Hille — 18 november 2010 @ 17:53

  4. Tack tack och jag lovar att vi ska vara försiktiga!🙂

    Kommentar av Jeanna — 18 november 2010 @ 19:20

  5. Aah you´ll have to wait my friend! Time will tell😉 Ha en grym fredag i Malmö!

    Kommentar av Jenna — 19 november 2010 @ 00:31

  6. Låter bra det!😉
    Och tack! Det var så jäkla bra!!!

    Kommentar av Jeanna — 20 november 2010 @ 03:16


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

