Jeannas Universum

11 december 2010

Så var det kärleken…

Filed under: Boys/Men, Love — Jeanna @ 02:42

Jag har funderat länge och noga på vad jag ska välja att skriva. För saken är den att är inte varje ord man väljer att yttra ett svek mot tvåsamheten? Är inte varje ord man väljer att yttra ett svek mot den man håller kär? Och varför behöver man egentligen yttra något? För vem eller vilka är det man behöver visa och deklarera sin kärlek?

I filmen ”Valentine´s Day” finns en replik som är så bra att den fick mig att le när jag hörde den: ”Vissa människor anser inte att kärlek är värd att upplevas om den inte upplevs ofentligt!” Tyvärr tror jag att många tjejer är sådana, men handlar inte allt det där om osäkerhet egentligen? För kärlek är väl ingen pissa-ikapp-tävling där det handlar om vem som han bäst pojkvän där allt är ofentlig uppvisning? (Och varför behöver man ha blommor skickade till jobbet tex, för att visa upp sin kärleken ofentligt? Skulle den inte existera om den var intim och andra inte kände till den och dess handling?)

Hursomhelst…

Först funderade jag på att inget berätta (inte mer än det som ni 13 utvalda från min USA-resa redan känner till). Nu fundera jag på att kanske ändra mig på den punkten. Inte för att bevisa något för omvärlden utan för att dela med mig av något vackert, överumplande och för mig sagolikt… För att dela med mig av en historia som egentligen började för 22 år sedan på helt andra gunder som sedan av en slump utvecklades till något helt annat; Något som visade sig bli fantastiskt på ett sätt som de inblandade aldrig hade kunnat tro eller ana…

Jag ska tänka på saken… Och jag ska fråga min käre pojkvän vad han anser är okej att jag yttrar; Hur intim jag får bli i sådana fall…

4 kommentarer »

  1. Du uttrycker det så klokt här, Jeanna! Det är verkligen ingen ”pissa-ikapp-tävling”! Jag har upplevt stor kärlek i mitt liv, men kanske inte alltid i de former som andra anser vara stor kärlek (jag har alltså inte varit gift och haft 2,5 barn med den stora kärleken).

    Jag har valt att tänka precis som du- ingen mer än vi två, vi som delat ett kärleksfullt ögonblick, vet vad vi har eller har haft tillsammans. Därför struntar jag högaktningsfullt i vad alla andra tänker och tycker om saken och bär istället alla vackra bilder med mig för alltid i mitt inre fotoalbum.

    Jag tycker du ska berätta om din kärlek om DU vill det, men inte för att skryta eller imponera på någon utan för att dela med dig av en fantastisk historia som verkligen kan beröra människor! Men skriv på dina villkor!

    Stor kram och lycka till med er kärlek!!!😉

    Kommentar av Susanne — 12 december 2010 @ 12:47

  2. Oh ja Susanne, jag är en mycket klok kvinna!😉

    Jag tycker du helt gör rätt i att strunta att vad alla andra tycker och tänker och att bära det inom dig! Jag tycker till och med att det är vackrare så!🙂

    Jag ska fundera på vad jag vill skriva. Tror att jag har kommit fram till att jag inte vill dela med mig av våran historia, den vill jag ha för mig själv. Dock kommer jag kanske att skriva om honom som människa…han är så sällsynt godhjärtad människa. Vi får se.

    Kommentar av Jeanna — 13 december 2010 @ 03:35

  3. När det är rätt så är det rätt, och då behöver man inte visa för alla hur det är, då känner man det själv. Sen ibland bubblar det över lite för att man är så lycklig – så tror jag i alla fall. Så roligt för dig att din resa var bra stor kram

    Kommentar av Anna — 13 december 2010 @ 18:13

  4. Så kanske det är, Anna.🙂
    Resan var underbar som sagt och tack tack och bamsekram.

    Kommentar av Jeanna — 13 december 2010 @ 21:13


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

