Jeannas Universum

14 december 2010

Packning och julklappar

Filed under: Shopping, Travelling — Jeanna @ 15:05

Jag åkte till USA med två resväskor. Den ena var packad med presenter till Björn (den väskan blev alltså tom så fort han hade fått alla dom) och den andra väskan hade jag packat sparsamt med lite kläder.

När jag åkte hem hade jag två proppfulla väskor plus en extra bag som jag hade fått på Macys. Packandet tog en jädra tid för jag fick packa, väga väskorna, packa om, väga väskorna igen osv tills jag till slut hade lyckats lösa det där med maxvikten på väskorna. (Jag hade två resväskor på 23 kilo med mig hem och en bag som handbagade på 11 kg.; Mitt handbagade blev alltså för tung egentligen.) Visst handlade jag en hel del till mig själv i USA men jag har även gjort alla mina julklappsinköp där! -I år får alla mina nära och kära speciella presenter från ”over there” som jag hoppas att de kommer att gilla. (Jag ska lägga upp bilder på vissa utav dom efter jul.)

Jag känner mig som en mästershoppare!

4 kommentarer »

  1. ja mycket packning blir det. Vi hade full last när vi åkte hem från Malaysia…=)

    Kommentar av Emma — 14 december 2010 @ 16:11

    • 🙂 Okej…

      Kommentar av Jeanna — 14 december 2010 @ 19:31

  2. Tyvärr accepterade Delta, som vi flög med, endast EN resväska per person utan avgift, så för första gången åkte jag till NY med bara en väska och det märktes när vi skulle hem! Det var JOBBIGT att få med sig allt man ville utan att behöva betala övervikt, men det gick till slut. Och tack och lov vägde de inte handbagaget (vilket de gjorde förra året).

    Kommentar av Susanne — 14 december 2010 @ 23:49

  3. Jag ska åka med Delta denna gången (och flyga via Amsterdam) och får alltså precis som du nöja mig med en väska. Fast denna gången ska jag har mycket med mig över och planerar inte att handla så mycket med mig hem…. Men en väska känns lite till USA!

    Kommentar av Jeanna — 15 december 2010 @ 05:32


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

