Jeannas Universum

20 december 2010

Full rulle

Filed under: Daily Life — Jeanna @ 10:34

Det har varit full rulle hela helgen för min del. Sedan i torsdagsmorse har jag bara varit hemma och sovit lite snabbt och sedan har jag spenderat min tid på annat håll. (Att sitta vid datorn har jag inte haft tid med förutom ett dagligt/nattligt samtal med USA.)

Jag har egetligen massor att berätta och dela med mig utav men jag vet inte när jag sa hinna sitta vid datorn för jag är sjukt uppbokad framöver . Men men…

Nu ska jag se ifall jag kan lyckas sova för jag är nyss hemkommen (klockan är 10:30) och jag har nästan inte sovit sedan i onsdags natt… Lycka till säger jag till mig själv – jag är alldeles för mycket uppe i varv för att kunna sova. (Men jag borde verkligen försöka eftersom jag endast har sovit 7 timmar de senaste två dygnen.)

PS. I helgen har jag blivit inspirerad av en mästerkock och nu fått helt gudomliga tips och recept på menyer och viner till dels nyår och dels till min födelsedagsfest. Avancerat är bara förnamnet! Visserligen är jag hyffsad på att både laga mat och att baka men dessa recepten är i en klass för sig och på en nivå som jag aldrig tidigare har provat på (jag visste inte ens vad alla ingrediensernavar för något och fick fråga mästerkocken). Undra hur detta ska gå? (Men jag ser det som en spännande och rolig utmaning.) Så ni som är hembjudna till mig den närmsta månanden kan med spänning se fram emot en ny och spännande meny som jag kan garantera att ni tidigare aldrig har ätit!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

