Jeannas Universum

28 december 2010

Så det är med dig jag kommer att dö

Filed under: Supernatural — Jeanna @ 10:10

Vi var på väg till New Heaven… Under färdens gång pratade vi som vanligt öppenhjärtat om allt mellan himmel och jord, så som vi alltid gjorde under våra roadtrips, och vid just detta filltället kom vi in på min sanndrömmar. Jag berättade att jag har sett och upplevt mig själv brutalt avrättas flera gånger i mina drömmar. ”Me too” sa han och sedan började han berätta om hur han i sina drömmar antingen skjuts eller knivhuggs  ihjäl.

Jag tittade tyst på honom samtidigt som tankarna i mitt huvud började snurra. Jag hade inte hunnit berätta för honom hur jag dör i mina drömmar men det var precis på samma sett som i hans drömmar. ”That´s how I die too in my dreams!” sa jag. Jag fortsatte att berätta om den hemska känslan som jag i drömmarna hade upplevt när jag höll på att dö, när man kände att livet runn ut en, och känslan som sedan uppstod när jag väl hade dött. Nu var det hans tur att förvånat titta på mig: ”Thats how I feel in my dreams”, forsatte och och fyllde sedan på ytterligare med känslor och upplevelser från drömmarna som vi både två hade drömt.

Vi konstaterade både att det var första gången vi träffade någon annan som i sina drömmar hade dött (alla andra vi hade pratat med hade vaknat innan de dog). Dessutom upplevde vi båda exakt samma upplevelse och kände samma känsla. Och han…han tyckte jag inte var det minsta konstig utan förstod med fullständigt.

Jag tittade på honom under tysthet samtidigt som jag log; Och jag tänkte: ”Jaha, så det är du… Det är med dig jag kommer att dö…”

4 kommentarer »

  1. Kan det inte vara så att ni har dött tillsammans tidigare?

    Kommentar av Cissi — 28 december 2010 @ 12:08

    • Sa kan det helt klart vara ocksa, naturligtvis! Cellminne! ;o)

      Kommentar av Jeanna — 4 januari 2011 @ 15:46

  2. Fint skrivet Jeanna! Det finns inget bättre än den där känslan av samförstånd och själarnas gemenskap…jag är tacksam för varje stund jag fått uppleva den…

    Kommentar av Susanne — 29 december 2010 @ 15:42

    • Ah, det dar var ingenting utan sanbbt ihopslangt men tack tack for att du gillade det och ett stort valdigt tack for din tacksamhet. :)(Funderar pa att publicera nagon av mina ”riktiga” texter som jag har lagt tid pa… Men, jag tror inte det. Vill nog har dom for mig sjalv…)
      Detta forhallandet ar det mest markliga jag nagonsin har varit med om pa sa manga punkter!😉

      Kommentar av Jeanna — 4 januari 2011 @ 15:51


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

