Jeannas Universum

5 januari 2011

Det känns som vår

Filed under: Seasons, Travelling — Jeanna @ 20:13

Det är januari i Massachusetts men det känns som en tidig vår hemma i Sverige. På mina dagliga morgonpromenader möts jag inte av minusgrader och högar med snö som behöver skottas undan; Här välkomnar solen mig istället dagligen från en klarblå himmel. Temperaturen ligger vanligtvis på mellan 5 och 9 plusgrader på dagen vilket får snön att smälta till inbjudande vattenpölar för barnen att hoppa runt och leka i.

Förra veckans snöoväder som orsakade undantagstillstånd i New England är minnen blott, det försvann lika snabbt som det kom och hade inte snövallarna lekat kvar här och där längs vägarna som bevis så kanske ingen hade kommit ihåg att det faktiskt inträffade? Det ryktast att en ny ”blizzard” ska komma i helgen; Undra om den kommer att komma och försvinna lika snabbt som den förra?

Hade det inte varit för ”the blizzards” så hade jag trott att det var vår ute, att det var i mars månad och jag hade med spänning väntat på att få se den första skymten av årets snödroppar…

The neigborhood en tidig morgon…

4 kommentarer »

  1. Ser mysigt ut tycker jag! Och solen är alltid välkommen!

    Kommentar av Linnea — 5 januari 2011 @ 20:18

    • Hela bostadsområdet är faktiskt riktigt mysigt och det känns väldigt olikt Sverige, inte alls samma känsla och stämning som i Sveige. (Jag är normalt anti bostadsområden! Det är jag iofs kanske lite här också, men inte lika mycket.)
      Och ja…solens strålar känns härliga!🙂

      Kommentar av Jeanna — 5 januari 2011 @ 20:23

  2. Kan du inte beama över lite sol och plusgrader hit nu omedelbart?

    Mvh,
    En som är i desperat behov utav vår

    😉

    Kommentar av Susanne — 6 januari 2011 @ 02:36

    • Jag använder all min tankekraft och hoppas solen når er snart!😉

      Kommentar av Jeanna — 6 januari 2011 @ 14:19


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

