Jeannas Universum

8 januari 2011

An Official Welcome

Filed under: Travelling — Jeanna @ 17:11

Jag har ju inte officielt välkomnat er till Chicoppe så det är kanske på tiden att jag gör det?

Welcome to Chicopee med dess 54 653 invånader! (Säger inte så mycket dock eftersom alla städerna här är sammanväxta; Där en stad slutar börjar direkt den andra. När det gäller städerna runtomkring här tvingas jag ibland fråga i vilken utav säderna vi är i för jag har fortfarande inte lärt mig att hitta överallt och jag har fortfarande inte lärt mig vart alla stadsgränderna går. Jag är totalt förvirrad ibland!)

– Chicopee ligger i Hampden County (dvs. kommunen Hampden) vilket tillhör Wets Massachusetts.

-I Hampden County bor ca 472 000 människor, i hela Massachussets bor det runt 6 600 000 invånare.

-Hamden county är 1 634 km² stort (vilket kan jämföras med Blekinge som är ca 2 941 km²). Hela Massachussets är 27 336 km² stort.

-69,6 % av befokningen är vita, 9,3 % är svarta och 19,7 % är av latinamerikanskt ursprung. I hela Massachussets är 78.7% vita, 8,8% av latinamerikanskt ursprung och 7,1 % svarta.

– Medelinkomsten år 2008 i Hampden County var 48 482 dollar, i hela Massachussets var det 65 304 dollar.

-20,5 % av befolkningen har en Bachelors Degree eller högre utbildning (dvs har gått minst 4 år på högskola/universitet). I hela Massachussets är det 33,2 % av befolkningen som har en Bachelors Degree.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

