Jeannas Universum

8 januari 2011

Fredagsmys

Filed under: Cooking, Dining — Jeanna @ 18:08

Igår lagade jag middag igen som jag bjöd på, eller som vanligt hjälpt B mig förståss. (Och tycker ni nu att min blogg innehåller för mycket mat så kan ni ta och sluta läsa den ett tag framöver.)

Citronkyckling och potatisgratäng.

Till efterrätt blev det en Coconut Custard Pie (tyvärr råkade jag bränna den lite i ugnen)…

…som sedvanligt serverades med Cool Whip.

 

Som Apertiff serverades en California White Merlot och till huvudrätten en California Pinot Grigio.

2 kommentarer »

  1. Ser gott ut, som vanligt. Cool whip-är det nån korsning mellan grädde och glass?

    Kommentar av Cissi — 9 januari 2011 @ 11:19

    • Coolwhip köps färdigt (man gör alltså inget med det) och man hittar det i frysdiskar i burkar. När man väl ska använda det låter man det tina och serverade det kylskåpskallt (det smälter inte). Det smakar som gräddglass men har samma konsistens som grädde.

      Kommentar av Jeanna — 9 januari 2011 @ 16:11


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

