Jeannas Universum

12 januari 2011

Svensk tandkräm

Filed under: Shopping, Travelling — Jeanna @ 03:19

Jag borde få pris i logistik! Med mig i en resväska (med en vikt på 22,3 kg) samt en bag (med övervikt visserligen) som handbagage hade jag följande med mig till B i matväg:

4 paket knäckebräd, 6 paket Ballerinakex, 6 paket Mariekex, 2 påsar Ostbågar, 2 paket smaksatt kaffe, 2 tubar Kaviar, 1 tub Räkost, 4 st 200 g Marabou Mjölkchoklad, 20 Nötkrämer, 1 Aladdin Chokladask, 16 st Kexchoklad, 36 st ”Negerbollar” (Delicatos), 10 st Antonberg Marsipnanbröd, 1 paket jordgubbssbören, 1 paket kolasnören, 3 paket Knorr Bearnaisesås, en stor flaksa Karlshamns Punch, 1 flaska Champange och slutligen 2 stora ”tuber” med lingonsylt. (Jag tror det var allt?)

Där till kommer julklapaprna som jag hade med mig till B, mina egna kläder och hygienartiklar samt min kamerautrustning och min laptop. Så jäkla bra packat att jag klappar mig själv på axeln! Fy tusan så bra gjort Jeanna! (Handbagaget bestod av bagen och laptopen…min kamerautrustning låg i bagen tillsammans med lite annat. Tyvärr åkte jag denna gången med Delta och fick då bara ha en resväska och ett handbagage med mig.)

Anyway… När Eric (B´s roommate) såg detta berg av saker som jag packade upp i köket stod han tyst en lång stund. Till slut yttrade han mycket förvånat och med viss avsky i rösten: ”Eeehh…? Do you have shrimp flavored toothpaste in Sweden?”, och pekade på räkosten. (Tilläggas ska att i detta landet går det inte att köpa ost på tub.) Stackarn!

8 kommentarer »

  1. hahaha.. den var bra! Jag antar att du sa – självklart!!! =D

    Tog du med sånt som inte går att hitta i USA eller?

    Kommentar av Linnea — 12 januari 2011 @ 09:32

    • Precis, jag tog med sådant som man antingen inte alls kan köpa i USA eller saker som inte finns att köpa i Chicoppe (där man alltså behöver köra antingen till IKEA eller Conneticut för att hitta). Men Jag frågade B vad han ville ha ifrån Sverige, vad han önskade sig…🙂

      Kommentar av Jeanna — 13 januari 2011 @ 05:43

  2. Hahaha!! Vilken underbar kommentar! ”Eeeeh yes, swedes like shrimpflavoured toothpaste. We also have herring-smelling hairgel”;)

    Kommentar av Cecilia — 12 januari 2011 @ 10:55

    • Eller hur. Jag hade precis tänkta svara honom att själv klart var det så och bett honom prova denna fantastiska tandkräm, men Björn hann kommentera det innan mig och förklara vad det var för något. -Typiskt! (Hade varigt roligt att ha sett honom provborsta tänderna med räkost annars.)

      Kommentar av Jeanna — 13 januari 2011 @ 05:45

  3. 😀 haha…😀

    Btw, var det någon särskild sorts champagne eller?

    Kommentar av Susanne — 12 januari 2011 @ 18:03

    • Japp, min favorit kan man väl säga, eller en av dom. Eller Champange och Champange, mousserande vin…. ”Asti Cincano”, jag gillar den som tusan. (Dock visade det sig att den fanns att få tag på här i USA också.)

      Kommentar av Jeanna — 13 januari 2011 @ 05:46

  4. Asti Cinzano, den gamla trotjänaren skålade jag i hela studenttiden!😉 Den är inte dum den! Mums!🙂

    Kommentar av Susanne — 13 januari 2011 @ 14:17

    • Den är väldigt lättdrucken!😉 (Den hade jag på min student också. Både på champangefrukosten men sedan också på själva studentskivan.)😉

      Kommentar av Jeanna — 18 januari 2011 @ 23:47


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

