Jeannas Universum

13 januari 2011

Duschöl

Filed under: Daily Life, Humor — Jeanna @ 13:02

Imorse när jag vaknade möttes jag av följande i duschen: En ölflaska. Jag frågade B om Eric hade druckit öl i duschen eller om han av någon anledning bara hade ställt en ölflaska där? Jag blev upplyst om att Eric brukade göra det…

Jag kan ju dock inte låta bli att fundera på varför?

-Är man så sugen på öl att man inte kan vänta de minutrarna det tar att duscha?

-Planerar man att duscha väldigt länga och man behöver en öl som vätskeintag under denna tiden? (Som sagt, vattnet smakar inte gott i detta landet.)

-Ser man duschen som en avkoppling och ”tar en öl i duschen” som andra killar ”tar en öl till matchen på TV”?

-Leker man ”Pretend” och låtsas att man är på ett tropiskt äventyr och just hamnat i en varmt regnoväder och ölen då kryddar till denna fantasin?

(Jag är tacksam för andra förslag till tänkbar orsak.)

4 kommentarer »

  1. Man kanske gillar att kissa i duschen (extremt vanligt för killar….) men inte riktigt är nödig från början, och då behöver man fylla på!

    Kommentar av Cecilia — 13 januari 2011 @ 14:13

    • Men Cecilia! Det var ett bra förslag! Tack!😀

      Kommentar av Jeanna — 18 januari 2011 @ 23:46

  2. Cecilia, bra förslag!😀

    Kommentar av Susanne — 13 januari 2011 @ 14:19

    • Instämmer!🙂

      Kommentar av Jeanna — 18 januari 2011 @ 23:48


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

