Jeannas Universum

13 januari 2011

Poker tournering

Filed under: Poker — Jeanna @ 05:38

B jobbar natten och jag hade tänkt att bara ha en lugn hemmakväll med Mac & Cheese framför Netflix. Så blev det dock inte… Klockan är 23.20 ECT och jag har precis kommit hem från mitt livs första riktiga pokertournering. Shit vad kul!!! (Så här kul har jag aldrig förr avslutat ett födelseår med innan!)

Eric (the guy from upstairs) knackade på i kväll och frågade om jag ville hänga med honom (han brukar spela) och eftersom jag var hemma själv sa jag ja. 15 minuter senare satt vi i hans bil på väg till touneringshallen i West Mass.

Lillebror Svampbob, du hade varit stolt över din syster ikväll! Jag gick till final och slutade sedan 5:a i tourneringen och jag slog ut väldigt många rutinerade spelare! Alla var märktigt imponerade av mig och ingen trodde på att det var min första tournering. (Jag gick alltså från ”Hur mycket är valörerna på dessa chipsen” och ”Vilka regler är det som gäller?” (puckobrud typ) till att till slut hamna i final!) Yes!- Fröken Håkansson är nu inbjuden till en ännu större tournering i Massachussets på fredagkväll med betydligt med vinstpengar i potten! (Tyvärr har jag dock andra planer och kommer inte att kunna åka dit.)

Ja, nu skryter jag men det är jag värd tycker jag! -För någon som förr bara har spelat gratispoker på nätet (och det var 3,5 år sedan senast) var jag ikväll helt jäkla fantastisk!

Duktig flicka!

4 kommentarer »

  1. Vad kul! Grattis, i dubbel bemärkelse!!!

    Kommentar av Cissi — 13 januari 2011 @ 11:19

    • Tack så mycket Cissi!🙂

      Kommentar av Jeanna — 13 januari 2011 @ 11:48

  2. Håller med Cissi, grattis grattis! I dubbel bemärkelse🙂 Hur firas du idag? Stor kram!!!

    Kommentar av Susanne — 13 januari 2011 @ 14:15

    • Tack tack. Hur min födelsedag firades kommer i ett framtida inlägg.🙂

      Kommentar av Jeanna — 18 januari 2011 @ 23:46


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

