Jeannas Universum

19 januari 2011

Country Girl

Filed under: Music, Travelling, Videos — Jeanna @ 00:46

Jag vet inte vad som har hänt med den amerikanska musikindustrin men ”alla” gör på senare tid Country Music. Jessica Simpson, Kid Rock och Jon Bon Jovi för att nämna några. Är Country den nya innegrejen?

Hur som helt… Jag som tidigare har bott i Södern och varit omgiven av allt det som det innebär med att vara Sydstatare har insett att jag mer och mer faktiskt har en liten ”Souther Girl” i mig. Hm, det hade jag aldrig trott men jag upptäcker det allt mer när jag befinner mig i andra stater. Jag var helt övertygad om att ”Sydstarts Personligheten” inte var jag och att jag helt klart hörde hemma norr över alt. på västkusten.

Hemma i min lilla skrållan har jag några country CD:s liggandes (bland annat Dixie Chiks) som jag ibland har allsång på i bilen. Hade ni kört för bli mig då hade ni sett mig glatt sjungandes country för fulla hals (ibland undrar jag hr det ser ut, inte för att jag bryr mig utan jag undrar mest bara.) I USA är det dock Country stationernna som gäller; I Chicopee har vi tre stycker olika radiostationer som bara spelar country. -När vi har road trip brukar jag söka fram en av de stationerna och sedan är det bar att köra. Jag känner mig så amerikansk då och jag känner mig hemma.

Jag hörde denna låten på en av radiostationerna och de fick mig att både le och skratta. Till er som väljer att spela klippet: Lyssna på texten för den är rolig.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

