Jeannas Universum

19 januari 2011

Inför Festen

Filed under: Party — Jeanna @ 05:20

Jag tycker om att anordna och planerar fester/middagar och i USA handlade på mig lite party prylar som jag tog med mig hem. Bland annat dessa:

”Drink rimmers” i smakerna Cosmopolitan, Apple Martini, Lemon Drop och Mojito. (För er som inte vet vad en ”rimmer” är det när man kantar ett drinkglas med en smak, oftast gör man det kanske med endast socker här i Sverige? Dessa jag köpte såldes i aluminiumdosor á 99 gram och det fanns fler smaker än de jag köpte.)

”Party People Glass Markers”. Jag har tidigare Glass Markers som endast passar till glas med fot. Dessa å andra sidan passar alla glas eftersom gummifigurerna har en liten sugpropp på baksidan. (Man kan ju hoppas på att gästerna ska hålla reda på sina glas med dessa.)

Tre olika ”Candy Molds” köpte jag. Bland annat denna som skapar Desertskal. (Jag ska använda den till choklad som på de två översta bilderna.) Jag köpte även en hjärtformad och en stjärnformad Candy Mold.

En stor box med 101 st ”Cookie Cutters”. Kakformarna innehåller allt ifrån siffror och alfabetet till olika djur och former.

4 kommentarer »

  1. Jag skulle behöva glass markes… tänker på det varje gång man har folk hemma och vinglasen vandrar omkring mellan kök, vardagsrum, tv rum, lekrum mm. Gillar de där people markes som du köpte. Ska se om man inte kan hitta dem i någon internet butik eller så. Riktigt roliga saker då inhandlat!

    Kommentar av Linda B — 20 januari 2011 @ 21:27

    • Glass Markers är fantastiskt bra om man har flera hemma på besök!🙂 Vill du Linda kan jag köpa med mig hem ett eller ett par paket nästa gång jag är där. De kostar runt 7,50 dollar med Tax i affären jag hadlade dom i och då får man 12 st små gubbar. (Familj och vänner brukar be mig handla hem en massa saker till dom ifrån USA så det är lugnt.)

      Kommentar av Jeanna — 21 januari 2011 @ 02:15

  2. Skulle hemskt gärna vilja ha! Priset säger mig inte så mycket. Dollarn vet jag inte vad den står i och med tax. Ge mig ett pris bara. Men om det inte är för mycket besvär så skulle jag hemskt gärna vilja ha ett paket med 12 gubbar. Pengarna kan jag sätta över eller kanske lämna hemma hos din mamma när jag åker förbi? Tack Jeanna! När åker du igen? Krya på dig nu!

    Kommentar av Linda B — 22 januari 2011 @ 20:43

    • Jag lägger ett mail till dig!😉

      Kommentar av Jeanna — 23 januari 2011 @ 09:33


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

