Jeannas Universum

22 januari 2011

Golden Globes

Filed under: Acting, Awards, Movies, TV — Jeanna @ 13:02

Förra söndagen (den 16:e januari) var det Golden Globes galan. Självklart hade jag tänkt följa galan och jag hade även tänkt satsa pengar på vinnarna. Tyvärr blev det inte så eftersom jag satt på ett flygplan tillbaka till Europa när galan sändes.

Givetvis vet jag hur det gick i alla kategorier och jag såg även reprisen på galan och i år är jag riktigt glad över vissa vinnre!

Följande pristagare är i mina ögon så värda sina pris och jag önskade och hoppades att de skulle vinna: (Alla bilder kommer ifrån http://www.att.net)

Claie Danes, en av mina favorit skådespelerskor och som är så tallangfull, tog för första gången sedan ”Mitt så kallade liv” hem en Golden Globe för sin roll i ”Temple Gardin” i kategorin ”Best Actress in a Series, Miniseries, or Motion Picture Made for Television”.

Jane Lynch (som jag har höjt till skyarna en del på min blogg) vann i kategorin ”Best Performance by an Actress in a Supporting Role in a Series, Mini-Series or Motion Picture Made for Television” för sin roll Sue Sylvester i ”Glee”.


Natalie Portman vann ”Best Performance by an Actress in a Motion Picture – Drama” för sin roll i ”Black Swan”. (Vi såg denna filmen på min födelsedag och hennes rollprestation i denna filmen är fantastisk! Inte nog med att hon gick ner så mycket i vikt och lärde sig dansa balett, hon spelar rollen så bra och är så väl värd detta pris!)

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

