Jeannas Universum

23 januari 2011

Är du det stjärntecken som du tror?

Filed under: News — Jeanna @ 14:19

En av de saker som var på nyheterna under mitt senaste USA-besök var följande: Att våra stjärntecken har förändrats under åren och det tecken som vi tror att vi tillhör kanske inte stämmer. (Jag vet inte om det har talats om detta här i Sverige?)

Astrologin som vi idag grundar stjärntecknen på är 3000 år gammal och denna tar inte hänsyn till hur jordens förhållande till solen har förändrats under dessa åren. Forskare vid univesitetet i Minnesota har räknat ut den riktiga astrologiska kartan för vår tid (och då också lagt till ett 13:e och ursprungligt tecken: ”Ophiuchus”) och i mitt fall gör detta att jag egentligen inte är född i stenbockens tecken utan skyttens. (Jag skrattade när jag läste skyttens astrologi för jag tyckte att det stämde på pricken på mig!)

De riktiga horoskopen är som följer:

Capricorn – Jan 20 to Feb 16 (Stenbock)
Aquarius – Feb 16 to Mar 11 (Vattenman)
Pisces – Mar 11 to Apr 18 (Fiskarna)
Aries – Apr 18 to May 13 (Väduren)
Taurus – May 13 to Jun 21 (Oxen)
Gemini – Jun 21 to Jul 20 (Tvillingarna)
Cancer – Jul 20 to Aug 10 (Kräftan)
Leo – Aug 10 to Sep 16 (Lejon)
Virgo – Sep 16 to Oct 30 (Jungfrun)
Libra – Oct 30 to Nov 23 (Vågen)
Scorpius – Nov 23 to Nov 29 (Skorpionen)
Ophiuchus – Nov 29 to Dec 17 (”Ophiuchus”)
Sagittarius – Dec 17 to Jan 20 (Skytten)

Ni som vill ta er en titt på ert ”riktiga” stjärntecken kan göra det på:

Your real sign

4 kommentarer »

  1. Jag insåg för flera år sedan att jag är stenbocks-skytt, för jag läste en bok om astrologi där det beskrevs att vissa människor kan vara födda precis emellan, och då får man karaktärsdrag från två olika tecken. Och när man läser skyttens beskrivning känns det mycket mer som jag än stenbockens.

    Fast sen tror jag iofs att det mesta med stjärntecken är bullshit. Jag kan knappast tänka mig två personer som är mer olika än du och jag! Om vi nu båda är samma dubbeltecken, menar jag^^

    Kommentar av Cecilia — 23 januari 2011 @ 15:43

    • Innerst inne tror jag också att detta med stjärntecken inte stämmer. Fast samtidigt på något sätt vill jag tro på det eftersom jag tycker det är poetiskt att stjärnor kan styra våran personlighet och liv.

      Kommentar av Jeanna — 24 januari 2011 @ 06:40

  2. Jaha, vad jobbigt det blev nu. Jag är egentligen stenbok då, fast ligger ändå nära vattumannen. Jag har alltid kännt mig som en vattumann, de dragen har passat in på mig..

    Kommentar av jenna — 23 januari 2011 @ 21:16

    • Ja, visst blev det lite rörigt!😉

      Kommentar av Jeanna — 24 januari 2011 @ 06:41


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

