Jeannas Universum

23 januari 2011

Cake Boss

Filed under: Baking, TV — Jeanna @ 09:17

Ni som gillar att baka har förmodligen spanat in serien ”Cake Boss”? (Och har ni inte det har ni missat någt!) Denna realityserie handlar om en konditor och hans team i New Jersey som gör spektakulära, specialbeställda tårtor. Vare avsnitt handlar om hur Buddy har en konsultation med en eller ett par kunder och kommer fram till vilken sorts tåta som ska bakas och sedan får man följa hur denna tårta bakas och slutligen levereras.

Cake Boss Buddy och hans team. (Bild: http://www.tlc.com)

Några av hans tårtor:

Anyway… I ett av avsnitten dyker det upp några snubbar ifrån Hells Angels; De vill att han ska baka en tårta till deras fest. -Kan ni gissa hur mycket jag satt och skrattade i soffan? Nu har jag aldrig rört mig i Hells Angels kretsar iofs, men…tanken på att Hells Angels skulle planera fest och tänka ”Vi får ju inte glömma tårtan” känns som en bild jag inte har haft utav dom!

Tårtan han gjorde till Hells Angels såg slutligen ut så här. (Obs: Allt ät tårta, motorcykeln också.)

2 kommentarer »

  1. jag älskar den serien. De är sjukt duktiga på det dom gör =)

    Kommentar av jenna — 23 januari 2011 @ 11:22

    • Jag blir så imponerad varje gång jag ser deras tårtor!😀

      Kommentar av Jeanna — 23 januari 2011 @ 14:38


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

