Jeannas Universum

24 januari 2011

Glasmosaik

Filed under: Interior Design — Jeanna @ 09:10

En av de sakerna som jag tog med mig hem ifrån USA denna gången var glasmosaik (för, äh…det finns det ju inte här i Sverige). Mosaik i färgerna svart, vitt, rostfritt och klart valde jag och förhoppningsvis ska jag hinna sätta upp det en kväll nu under veckan.

Ljuset gör inte färgerna på glaset rättvist. När jag har hunnit kakla ska jag visa en före- och efterbild så ser det förmodligen mer ”rätt” ut med färgerna.

3 kommentarer »

  1. Ska du ha det i köket? (Det väger ju en del att ta hem. Inte funderat på att hyra en container istället? :-))

    Kommentar av Cissi — 24 januari 2011 @ 10:37

    • Japp, i köket. (Fast jag ska inte ha över hela utan bara infällt (där de fula frukterna nu är infällda).
      Du Cissi, jag skulle kunna ha sjukt mycket med mig hem ifrån USA, men eftersom jag nu planerar att flytta (kanske, om det går) så lägger jag de inköpen på mitt framtida amerikanska hem.😉 Åh, vad saker det finns att köpa till hem i USA som inte finns här hemma! När jag och B traskade runt på ”Home Depot” var jag helt salig!

      Kommentar av Jeanna — 24 januari 2011 @ 11:30

      • …måste lägga upp en länk till detta giganstiska byggvarohus: http://www.homedepot.com/
        (Nu finns inte allt på nätet men iallafall, ”min” glasmosaik finn tex inte med på nätet, annars hade jag lagt upp den bilden.)

        Kommentar av Jeanna — 24 januari 2011 @ 11:32


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

