Jeannas Universum

25 januari 2011

Let´s go to Mardi Gras!

Filed under: Travelling — Jeanna @ 10:15

Där satt B och jag på restaurangen och åt middag när hans mobil ringde. (B hade tänkt trycka av samtalet eftersom det är oförskämt att ta samtal när man är på restaurang men jag sa åt honom att svara.) På andra sidan luren hörde jag hur en kompis till honom (som jag inte hade träffat) frågade om vi ville hänga med till Mardi Gras.

Hela jag sken upp och nickade ”Yes, yes, yes!” mot B. ”I want to go to Mardi Gras!” formulerade jag tyst mina läppar mot B samtidigt som jag nästan hoppade lite av glädje i stolen. (Mardi Gras i New Orlean är något som jag alltid har velat åka till, och en dag ska jag dit de där dagarna i februari…så är det bara!) B tittade på mig och skrattade lite och…sedan så (what the fuck) sa han att vi inte skulle följa med!

Lite snopet tittade jag på B samtidigt som jag lite besviket uttryckte: ”But, I want to go to Mardi Gras!” B började skratta ännu mer samtidigt som han påpekade: ”My friend wasn´t asking about The Mardi Gras you are thinging about…he was asking about Mardi Gras -The Stip Club in Spingfield…

Mardi Gras i New Orleans som i är är den 8 Mars. (Bild: http://www.thenewschronicle.com)

1 kommentar »

  1. Det där är lätt hänt. Jag trodde t.ex att Geisha Garden i Borås var en japansk restaurang… tills en vänlig killkompis upplyste mig om att det var värsta typen av sunkig strippklubb:D

    Kommentar av Cecilia — 25 januari 2011 @ 16:17


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

