Jeannas Universum

31 januari 2011

Beundran

Filed under: Thoughts — Jeanna @ 10:23

Jag vill påpeka en sak så inga missförstånd uppstår…

Jag är sådan som person så ifall jag får beröm eller uppmuntran ifrån någon som jag anser vara bra på något eller som jag ser upp till inom ett visst område, värmer det lite extra ihjärtat än om ”vem som helst” hade yttrat samma sak. Nu menar jag absolut INTE att jag tar lätt på beröm och inte bryr mig ifall det kommer ifrån någon som jag inte ser upp till inom ett visst område! -Givetvis inte!

Vad jag menar är att om tex min mamma berömmer mina bilder som jag har fotograferat (vilket händer ofta) tycker jag givetvis att det är trevligt och jag uppskattar det självklart mycket. Men (och nu menar jag absolut inget illa mot min mamma), vad vet min mamma egentligen om fotografering? Men om samma uppmuntran tex kommer ifrån Susanne (som själv fotograferar mycket och är en fantastisk fotograf i mina ögon) eller ifrån min käre pojkvän B (som, till skillnad ifrån mig, har utbildning inom fotografering) känns det extra trevligt eftersom de vet vad de pratar om. (Sedan har jag full förståelse att mamma och samma ”kategori” av människor ser bilder på helt annat sätt än tex Susanne och B och positiv/negativ kritik från både hållen är förståss den bästa kombinationen för att kunna utvecklas.)

Undra om ni förstod vad jag menade med det där? Vad jag försökte få fram var att när jag skriver kommentarer liknande ”När det kommer ifrån dig så uppskattar jag det extra mycket”, menar jag inte att nervärdera någon annan eller deras åsikter, verkligen inte!

För att nänma andra exempel blir jag lite extra glad ifall Cecilia  (som är en fantastisk kock!) kommenterar mitt matlagande eller ifall Linnea (sömmerskan nummer 1!) hade kommenterat mina hemmasydda klänningar. (Fast, nu har jag visserligen inte sytt dom ännu, hrm… Jag har dom bara som skisser i mitt huvud men en dag ska jag väl få tummarna ur! De där klänningarna blir nog sydda samma dag som jag snickrar den där borgen.) Och hade Malin (aka Nane) positivt kommenterat mina texter så hade jag nog nästan kunnat gråta av lycka för i min värld är hon ett geni på detta området!

Sist men inte minst ska jag påpeka att ni läsare har egenskaper och färdigheter som jag inte känner till och bara för att jag då inte nämner er i olika sammanhang betyder det inte att jag inte erkänner dessa; jag vet bara inte om dom.

(Dessutom är ju allt detta när det kommer till kritan endast mitt personliga tycke och smak, så vem bryr sig ?)

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

