Jeannas Universum

1 februari 2011

Glöm inte att köpa kondomer!

Filed under: Travelling — Jeanna @ 21:59

Klockan var o4:00 på morgonen och jag satt och åt frukost hemma hos min mamma. En stund senare skulle hon köra mig till tågstationen i Karlshamn och sedan skulle jag i januarimörkret ta och bege mig av mot USA.

Medan jag satt där och drack mitt kaffe slog det mig: Jag hade glömt mina p-piller hemma vilket jag högljudt påpekade för mamma. Min mamma fick ett ängsling uttryck i ansiktet; ”Vad ska du göra åt det?” Jag konstaterade att jag inte kunde köra hem och hämta dom och mamma förtsatte med: ”Ja…då eh…får du tänka på det och skydda dig”. (Lilla mamma!)

En stund senare stod jag på tågstationen med ett gäng andra resenärer. När tåget dök upp valde jag att gå på sist eftersom jag hade en stor resväska att konka på. Innan dörrarna slogs igen vände jag mig om och vinkade  ”Hej då” till mamma samtidigt som jag ropade att vi snart skulle ses igen. Till svar ropade mamma: ”Glöm inte att köpa kondomer!” -Halva tåget vände sig om och tittade på mig och där stod jag med min stora resvänka och såg lite generad ut. Jag hade först tänkt att säga högt till mina medresenärer: ”Jaha, då ska man ut och resa och jäkla vad det ska knullas!”, men jag höll tyst och låtsades som att det regnade.

7 kommentarer »

  1. Haha, det var det roligaste jag har hört på länge!! =) Känner att jag kommer gå runt och småskratta hela dagen mellan blöjbyten och annat! Tack för att du delar med dig av alla roliga historier!!
    Jag följer fortfarande din blogg! Önskar dig all lycka till med USA-planerna, det låter jättespännande!
    Kram Karolina

    Kommentar av Karolina — 2 februari 2011 @ 08:56

    • Hihi, tack tack Karolina! Jag är glad att jag kunde förgylla din tillvaro lite och tack för att du fortfarande har koll på mig och min blogg.😉 Har du vägarna förbi Blekinge i framtiden är du alltid välkommen att titta inom på en fika!🙂 Kram på dig!

      Kommentar av Jeanna — 3 februari 2011 @ 20:50

  2. Hihi vad härligt🙂

    Kommentar av Anna — 2 februari 2011 @ 21:45

    • 😉 Kram på dig.

      Kommentar av Jeanna — 3 februari 2011 @ 20:18

  3. Köpte du några kondomer?

    Kommentar av Linda B — 3 februari 2011 @ 21:35

  4. Eller blir det en liten i Oktober?

    Kommentar av Linda B — 3 februari 2011 @ 21:36

    • Äh hihi, så du menar att det tredje alternativet, ifall jag lät bli att ha sex, var helt orimligt och uteslutet så det behövdes inte ens frågas om?😉
      Skämt å sido, Linda. Svaret är ”Trojan”.😉

      Kommentar av Jeanna — 3 februari 2011 @ 21:46


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

