Jeannas Universum

3 februari 2011

NKOTBSB

Filed under: Concerts, Memories, Music — Jeanna @ 20:16

När jag gick i 6:an var jag ett stort NKOTB fan. Jag menar Fan med stort F – hela mitt rum var täckta med NKOTB-plancher, så pass att jag inte längre hade plats på väggarna att sätta upp fler och skulle börja häfta upp dom i taket (då sa min far ifrån att där gick minskäl gränsen!).

I 7:an såg jag och några av mina vänner dom på konsert i Göteborg och jag, jag grät som en idiot av lycka och uppspelthet! (Visserligen grät jag en massa över att jag då insåg att jag aldrig skulle få bli ihop med ”min” favorit i bandet: lillpojken Joey.) Sommaren efter denna konsert åkte jag och min familj på en 3 veckors rundresa i USA ch jag var skitsur när resan skulle planeras för jag vill till Boston och blev totalt nerröstan. (De andra förstod inte den viktiga grejen med att åka dit och leta upp bandmedlemmarnas hem och sedan kunna säga att ”Jag har varit i Boston och sett…”).

Nu så här 20 år senare kan jag inte låta bli att le för det där som jag ville så förbaskat mycket när jag var 13 år har nu faktiskt (nästan) slagit in. Som 13-åring ville jag flytta till Boston och vart har jag nu nästan hamnat? Tja, lite halv om halvt i Boston. (Undra ifall Gud har haft mycket att göra och beviljat mina böner lite sent?)

Anyway… I sommar ska NKOTB och Backstreet Boys ge sig ut på turné tillsammans. Den 4 juni spelar de i Boston och även om BSB kommer ifrån Orlando kan jag av nostalgiska själ inte låta bli att fundera på att se NKOTB på hemmaplan (BSB får jag liksom på köpet). Även om jag inte längre än ett fan lockas jag av tanken väldigt mycket. Drömmar är till för att uppfyllas och att få se NKOTB i självaste Boston var en gång i tiden min högsta önskan! Ja jösses vad nostalgisk jag blev nu!

NKOTBSB Tournéinformation

6 kommentarer »

  1. Var är knappen… ”gilla”.
    Klart du ska dit! Ta med dig din Björn;-)

    Kommentar av Linda B — 3 februari 2011 @ 21:34

  2. Du Linda, det finns faktiskt en ”gillaknapp”. -Den siter precis ovanför din kommentar.😉
    Björn hade följt med om jag hade frågat honom, gentleman som han är. Frågan är ifall han hade förstått själva grejen? För jag vet hur jag kommer att bli om jag går på den konserten, jag kommer att dansa och sjunga med i alla låtar…tom och med till BSB:sm för ja…ja kan deras låtar också. Jo, klart jag ska gå på den konserten!🙂 Så får jag se ifall det blir med Björn eller om jag kan lycka få med mig några tjejer i dess ställe!😉

    Kommentar av Jeanna — 3 februari 2011 @ 21:43

  3. Åh vad kul det hade varit – jag har inte varit något jättefan till någon av grupperna – men ändå!!

    Kommentar av Linnea — 6 februari 2011 @ 21:19

    • Vill du hänga på är du välkommen att göra så, Linnea!🙂 (Jag har eventuellt två andra kompisar som funderar att åka över.)

      Kommentar av Jeanna — 6 februari 2011 @ 22:11

  4. Gulligt, hade varit jättekul såklart! Men lite överkurs att åka över atlanten känner jag, kanske för Alicia Keys…😉

    Kommentar av Linnea — 9 februari 2011 @ 21:19

    • 😉😉😉

      Kommentar av Jeanna — 13 februari 2011 @ 10:25


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

