Jeannas Universum

6 februari 2011

It´s Super Bowl Sunday!

Filed under: TV — Jeanna @ 20:53

Jag har egentligen noll koll på sport, jag bryr mig inte och jag jag inget intresse för det. Trots det sitter jag ändå här nu och känner mig lite smått deppig. IT`S SUPERBOWL SUNDAY…och jag, jag sitter i Sverige och ska titta på matchen själv.

Inatt (svensk tid) i Dallas går Super Bowl XLV av stapeln och Pittsburgh Steelers möter  Green Bay Packes. Denna händelse som är den största TV-händelse på hela året i USA och reklamtiden i pauserna är de högsta under året (100 000 dollar/sekund). Företag som har valt att köpa reklamtid har specialproduceras reklam för just denna dag vilket gör att reklamen är jäkligt rolig att titta på. (Naturligtvis kan man bara se dessa om man är i USA, jag här hemma i Sverige kommer inte kunna se dom tyvärr.)

Egentligen bryr jag mig inte om Amerikansk Fotboll speciellt mycket, men när det gäller Super Bowl är det så mycket runt omkring som spä på denna dag/kväll positivt. Maten, umgänget och ”the half time show” ( vilket i år är Black Eyed Peas) för att nämna något. Hade jag varit i USA hade vi varit ett stort gäng som hade tittat på matchen i hop med öl, buffalo wings, nachos och alla dess tillbehör.

På Thanksgiving  i november var vi hemma hos några vänner och innan kalkonmiddagen tittade vi alla på ”The Game” ihop – vi såg ”vårat” lag, New England Patriots, slå Detroit Lions. Jag satt med ett leende på läpparna hela dagen och bara njöt. Det var så mysigt och trevligt!

Vid midnatt inatt sitter jag dock själv framför TV och det kommer nog kännas lite bitterljuvt. Jag kommer att njuta av denna livesändning ifrån USA och veta att flea av mina vänner kommer att följa den samtidigt. Dock kommer det kännas deppigt att jag inte är där med dom.

Vem ska jag heja på inatt? -Tror jag har bestämt mig för Green Bay Packers!

Jag lämnar er med The Half Time Show från Thanksgiving matchen då Kid Rock stod för underhållningen. (Jag blev lite häpen för han sjöng country!) Och jag…jag blit lite sentimental när jag ser denna videon igen.

 

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

