Jeannas Universum

16 februari 2011

A snowy Chicopee

Filed under: Seasons — Jeanna @ 19:43

Bild nummer 1 tog jag i början på januari när jag sist var här. Jag tänkte använda den här på bloggen som en visuell definition av ordet ”Tacky” men jag fick aldrig tummarna ur för att skriva det inlägget. (Jag hade flera bilder i huvudet till det inlägget och vem vet, en dag kanske det tyker upp här.) Igår gick jag förbi samma brunn igen och jag tog då en ny bild utav den; Kom då på att jag kunde använda mig utav dessa bilder för att visa hur mycket snö det kom i Chicopee i snöstormen som drog igenom östkustens stater i början på februari.

Som sagt, vi har lite mycket snö här…

4 kommentarer »

  1. Nej det är en skoluppgift. i ska göra ett grundschema och sen lägga ut de3t på ett år samt göra ändringar. och det är lite knepigt att få ihop tiderna till alla =p

    Kommentar av jenna — 16 februari 2011 @ 20:32

    • Aha, jag förstår!🙂

      Kommentar av Jeanna — 16 februari 2011 @ 20:34

  2. hehe jag förstår precis, vi har några grannar som har den stilen.. tacky är verkligen rätt ord.

    Kommentar av Linnea — 18 februari 2011 @ 19:05

    • Alltså, nu ska man inte se ner på andras tycken och smak…inte så jag menar. Men…hrm, trots allt spympobiserar den bilden just ordet ”tacky”. (Jag hade som sagt tänkt skriva ett inlägg och just det ordet samt att man i detta landet, beroende på hur utsidan av huset ser ut, nästan veta vilken sorts folk som bor på insidan.😉

      Kommentar av Jeanna — 21 februari 2011 @ 14:59


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

