Jeannas Universum

16 februari 2011

American Shopping

Filed under: Shopping — Jeanna @ 23:17

Denna resan har jag åkt med Swiss Air igen och då är det alltså 2 väskor på 23 kg som gäller (tack gode Gud!). Mycket shopping blir det som jag ska få plats med i dessa väskorna! Jag handlar mycket presenter till mina nära och kära (B undrar om jag inte ska unna mig själv något) samt att jag även har tagit beställningar på saker från mina vänner; Saker som inte finns att köpa hemma och/eller saker som är betydligt billigare här än hemma är det som mina vänner be mig handla hem. Mest rör det sig om smink och hudvårdsprodukter men det gäller också kläder. (En Maybelline volymmaskara kostar tex runt 8 dollar här, vilket är ca 55 kr, och hemma ger jag över 100 för samma.)

Mycket utav det som jag hitentills har handlat vill jag inte lägga upp eftersom de är presenter(de bilderna kommer senare) men ni ska få se lite av det som jag kan visa.

Dessa fluffiga innerskorna köpte jag till mig själv och de är helt underbart sköna! Dels är de lika luddiga på insidan som utsidan och dels är sulan en luftkudde så det känns som att man går på moln. (Dessa ska jag lämna kvar här i USA och använda endast när jag är här.)

 Jag som tycker om att sminka hittade denna palletten med glitterögonskugga. Jag vet, lite Dragqueenvarning på det hela men jag tycker det är festligt!

Dessa skorna är en present till Lukas men jag kan inte låta bli att redan nu lägga upp dom för jag tycker de är så coola! (Sorry Jamie och Cissi!) Ett par streetskor till en 2,5-åring! Fantastiskt! (Fast Jamie, Cissi och Lukas kanske inte alls gillar dom!)

Dessa klänningar är till en kompis dotter och är såkallade ”Easter Dresses”, dvs finklänningar inför påsken. På köpet med dessa klänningarna får man även söta underbyxor i samma tyg som klänningen.  (Här byter man snabbt högtid, det är ut med allahjärtansdag och fram med påsken i affärerna nu! Tilläggas ska även att påsken firas mycket mer högtidligt här än vad det gör i Sverige.) Klänningar till flickor i detta landet är fantastiskt fina och det finns betydligt mer imponerande är dessa, speciellt om man kommer upp lite i åldrarna. (Storleken på dessa är 12 månader på den gula och 18 månader på den rosa.)

4 kommentarer »

  1. Tur du inte köpt klänningarna till Lukas!🙂 Han har fått pippi på läppstift så det hade kanske sett lite märkligt ut med klänning…också… Tuffa skor till gossen och otroligt gosiga inneskor till Dig- Gillade Dem SKARPT!

    Kommentar av Cissi — 17 februari 2011 @ 14:10

    • Hihi, näää Lukaspojken ska inte få de klänninganra! Hans gillande av läppstift kaske är mitt fel, med läppglansen menar jag. ;o)
      Fick inte du liknande inneskor av dina föräldrar i julklapp? Fast stickade och i blått?

      Kommentar av Jeanna — 21 februari 2011 @ 14:49

  2. Åh American shopping – vad avis jag blir… det är ju så himla kul att shoppa i USA. Jag säger bara ID sminket… det är som ett paradis om man gillar det – deras läppglans är underbart på alla sätt och vis… Och så billigt i USA.

    Jättesöta sneakers! =) Och klänningar! och du har rätt – påsken tar allt mindre plats i Sverige känns det som.

    Kommentar av Linnea — 18 februari 2011 @ 19:03

    • Jag älskar med att shoppa i detta landet (har faktiskt helt sluta att handla i Sverige för jag ser inte längre någon menign med det). ID-sminket har jag faktiskt inte provat på men det finns flera andra märken i detta landet som jag gillar och som inte finns i Sverige.🙂

      Kommentar av Jeanna — 21 februari 2011 @ 14:57


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

