Jeannas Universum

22 februari 2011

Honey, I want to go to Yale!

Filed under: America, Dreams, Uncategorized — Jeanna @ 23:56

Harvard och Yale, USA:s två toppuniversitet; Två Ivy League Universitet där eliten i USA (och övriga världen med för den delen) utbildar sig och som är extremt svåra att komma in på. Dessa skolorna är för de absolut bästa!

Jag har en våt dröm om att få plugga psykologi på Harvard, jag hade kunnat ge nästan vad som helst för det! Och hade jag inte kommit in på Harvard så hade Yale varit mitt andra val. Därefter finns det inga andra skolor på min lista, det finns inga andra skolor (i min värld iallafall) som kan mäta sig med just dessa.

Harvard ligger i Cambrigde här i Massachusetts (utanför Boston) och Yale ligger i New Haven i Connecticut och jag, jag befinner mig just nu mittemellan dessa två universiteten! *Suktar* (Behöver jag förklara att denna delen av USA är de mest utbildade i hela landet?)

När vi åker till NYC tar vi tåget till/från New Haven. I förgår kom vi hem på eftermiddagen ifrån NYC och eftersom det fortfarande var ljust ute tittade jag leende på B och sa: ”Honey, I want to go to Yale!” (För ovanlighetens skull var det Yale denna gången som kom ut ur min mun, jag som annars pratar om att vi måste åka till Harvard en dag, även om Yale har varit på mina läppar varje gång vi har besökt New Haven!) B log och yttrade: ”Off course you´re gonna go, Love, I´ll take you!”

Vi hade först tänkt promenera runt i New Haven och i Yale men vädret gjorde att vi beslutade oss för att hålla oss i bilen: Nollgradigt och en hård vind indragandes ifrån havet (vi höll på att förfrysa). Men jag fick se mitt Yale och jag kunde nästa känna hur tårarna tryckte bakom ögonlocken när vi körde genom campus; Med en gapande mun (som förmodligen dreglade en aning) satt jag och betraktade området som visades upp utanför bilfönstret samtidigt som jag kände rysningar genom hela kroppen…

Till sommaren ska jag åka tillbaka, sätta min på gräsmattan framför huvudingången och bara njuta av atmosfären. (Sedan ska jag bege mig in på området och springa en jäkla massa frivarv!)

2 kommentarer »

  1. Ser fram emot fler bilder från Harvard och Yale…när du ska dit och insupa atmosfären till våren!!🙂

    Kommentar av Susanne — 23 februari 2011 @ 14:39

    • Åh, tror mig…de bilderna kommer jag lägga upp på bloggen i massor!😀 Områdena är så vackra om inget annat!

      Kommentar av Jeanna — 23 februari 2011 @ 17:56


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

