Jeannas Universum

24 februari 2011

Bankkonto

Filed under: America, Daily Life — Jeanna @ 00:35

Idag har jag försökt öppna ett amerikanst bankkonto. Efter en massa trixande och donande och telefonsamtal till chefer hit och dit (gjorda av personalen) fick jag lämna bankkontoret utan att vara innehavare till ett nytt konto. -Jag behövde en amerikansk adress vilket jag inte har… Även om jag ”bor” hos B så är jag inte skriven här och jag kunde inte heller på andra sett bevisa att det är min adress i USA. Den stackars bankpersonalen försökte med allt möjligt men tyvärr, utan en amerikansk adress får man tydligen inte öppna bankkonto i detta landet!

6 kommentarer »

  1. Bättre lycka nästa gång!:)

    Kommentar av Annicka — 24 februari 2011 @ 17:38

    • Jag får använda B´s konto så länge…😀

      Kommentar av Jeanna — 24 februari 2011 @ 18:16

  2. Inte det minsta förvånad! Man behöver väl en amerikansk adress till allt over there…till och med för att få komma in i landet!😉 Då behöver den ju iofs inte vara ”fast” men ändå, du släpps inte in utan att kunna uppge var du tänker bo under din vistelse! Och för allt annat behövs en eller annan zip code!😀

    Behöver du bankkontot för att du ska jobba eller..?

    Kommentar av Susanne — 26 februari 2011 @ 23:08

    • Oh ja, ”sin” amerikanska adress för man upprepa tre gånger i oika samanhang innan man får komma in i landet. Och det här med Zip Code ja… överallt behöver man en sådan, om man så bara ska shoppa.😉
      Hihi, ja, vaför behöver jag ett amerikanskt bankkonto? Två anledningar, dels har jag och B lite saker för oss som jag inte tänker skriva om här på bloggen.😉 Sedan har det även delvis att göra med att kunna utnyttja växelkursen maximalt eftersom jag är i USA så ofta.

      Kommentar av Jeanna — 1 mars 2011 @ 05:20

  3. PS! Nu menar jag inte att snoka i dina privata bankaffärer utan tänkte bara direkt på att du kanske har nåt jobbpå G och att det lät spännande…🙂

    Kommentar av Susanne — 26 februari 2011 @ 23:09

    • Jag förstår vad du menar.😉 No worries!😀

      Kommentar av Jeanna — 1 mars 2011 @ 05:20


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

