Jeannas Universum

24 februari 2011

Chokladprovning

Filed under: Candy — Jeanna @ 05:25

I november, när jag var i Zürich, var jag och Mr Froggy på chokladprovning. -En dröm för chokladälskade; Chokladen gjordes mitt framför ögonen på en och sedan kunde man gå runt och provsmaka alla möjliga smaker mellan himmel och jord. Mummagott!

Lindt har en butik här i MA, uppe i bergen ca 40 minuter ifrån Chicopee. För ett tag sedan var jag och B på chokladprovning i denna butiken och denna gången fick jag smaka på andra sorter än de i Zürich. Bland annat blev jag förälskad i deras vita choklad med vit chokladmousse i mitten, jag som inte är så förtjust i vit choklad annars. Mörk choklad med chili och mörk choklad med havssalt  hamnade också på min favoritlista och i min shoppingkasse.

Tycker ni om choklad rekomenderar jag varmt att ni provar på en chokladprovning.

4 kommentarer »

  1. Låter verkligen som en dröm, chokladprovning!!! MUMS!

    Kommentar av Marina — 24 februari 2011 @ 16:35

    • Det var så gott och mysigt!🙂

      Kommentar av Jeanna — 24 februari 2011 @ 16:59

  2. Åhh vad hon ser glad ut. Hon har typ utstrålningen: jag har världens bästa jobb!

    Kommentar av Linda B — 24 februari 2011 @ 20:53

    • Visst gör hon! Och jösses vad glad och munter hon var under chokladprovningen! Även om man inte hade tyckt om chokladen (vilket jag gjorde) så hade man blivit glad av henne ändå.

      Kommentar av Jeanna — 25 februari 2011 @ 17:20


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

