Jeannas Universum

25 februari 2011

”Friday Night”

Filed under: America, Dining — Jeanna @ 17:12

Igår var det fredagskväll för B, dvs hans första lediga kväll på veckan och det firade vi genom att jag bjöd på middag. Även igår blev det en mexikansk resturang men denna gången en vid namn Chili´s.

I USA äter mycket fler folk ute än vad vi gör i Sverige och kommer man mitt i rusningen på kvällen är det inte ovanligta att man får vänta en 15-30 minuter innan man får ett bord (om man inte har bokat ett i förväg). Ett smart sätt de använder i USA är att man utav värdinnan får en liten elektrisk sak när man kommer och då har uppgivit ”Dinner for two” (som i vårat fall). Sedan kan man gå och sätta sig i baren och ta en drink eller sätta sig i launchen och slappa och när ett bord för två är ledigt (i turordning givetvis) blinkar saken som man har fått och man går då fram till värdinnan som visar en till bordet. -Fiffigt som bara den och jäkligt effektivt! 

Som fördrink kunde jag inte låta bli att prova en Classic Magarita (med salt och lime) och det var faktiskt väldigt god. (Jag har bara tidigare druckit det en gång i mitt liv och det var sommaren 1999 i Houston på Marias 21 års dag; Vi gick till en Mexikansk restaurang för att fira henne och beställde då in Magaritas eftersom hon då lagligt kunde dricka i USA. Fast, då gillade jag inte drinken.) Till maten drack jag sedan en öl (eller Ale egentligen) som heter Blue Moon som har blivit en liten ny favorit för mig. (Jamie, de måste prova en Blue Moon när du kommer till Florida.)

Till förrätt valde vi ”Crispy Onion and Jalapenos stack” och det var sjukt gott! -Inte alls flåtigt utan endast knaprigt med en kryddad dipsås till.

Till huvudrätt valde jag ”Baby Back Ribs with Homestyle Fries” och det bara smälte i munnen. -Detta landet vet då hur man gör en BBQ-sås! Underbart! (B valde Chiken Fajitas).

Tillbehörstallriken fylld med massa gott. (I Sverige är jag inte överförtjust i bönon men här i USA tillagas bönor på helt andra sätt och det är riktigt gott!). Efterrätt hoppade vi över för vi orkade inte få ner mer mat!

4 kommentarer »

  1. Gott🙂 ha det mysigt. Stor kram

    Kommentar av Anna — 25 februari 2011 @ 21:23

    • Tack och kram tillbaka.

      Kommentar av Jeanna — 1 mars 2011 @ 04:59

  2. Hej jag läste på din förra blogg om glitter toaletten som du köpte. Snälla snälla skulle du kunna skicka en länk vart i fån du köpte den?🙂

    Kommentar av s — 27 februari 2011 @ 12:19

    • Ähhh, alltså… Nu var den toaletten ett skämt! Jag har alltså inte köpt en sådan! Fast, vet du vad? På torsdag i nästa vecka har jag en ledig stund över; Men en limpistol och högsta hugg ska jag kunna fixa en sådan till dig!😉

      Om någon utav er inte förstod denna kommentaren kommer här förklaringen:
      http://jeannas.webblogg.se/2009/august/swarovski-toalett.html#comment

      Kommentar av Jeanna — 1 mars 2011 @ 05:24


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

