Jeannas Universum

7 mars 2011

Fjärilar, änglavingar och kors

Filed under: Thoughts — Jeanna @ 18:20

Jag har länge funderat att göra en ny tatuering. (Jag har redan en fjäril på min vänstra ankel). I mina tankar har jag i flera år skissat på en band med fjärilar som börjar på vänster höft som sprider sig och slingrar sig upp till höger axel. Nu kommer jag inte göra denna tatuering (så du kan vara lugn mamma!) men tanken finns där ändå.

När jag gick på gymnasiet funderade jag på att göra ett band med taggtråd eller liknande runt min arm alt. att göra en tatuering på svanken. (Hrm, i USA kan jag meddela att svanktatueringar kallas ”Tramp Stamp” och jag tror ni förstår varför utan att jag behöver förklara.) Tack Gude Gud att jag tog mitt förnuft till fånga och inte gjorde någon utav dom! -På den tiden tänkte jag helt annorlunda än vad jag gör idag. Eller, så kan jag heller kanske inte uttrycka mig eftersom jag faktiskt lät bli att göra de där tatueringarna och istället gjorde fjärilen när jag var 18 år.

Ska man göra en tatuering tycker jag man ska göra något som har betydelse för en. (Fjärilar har tex en väldig speciell betydelse för mig!) Trots allt är man märkt för livet och jag förstår inte riktigt folk som bara gör lite vad som helst. Jag känner flera som gjorde tatueringar utan betydelse som unga och som nu ångrar ihjäl sig. Den roligaste utav dessa, om jag får kalla det så, är en viss seriefigur på ett bröst som gör att ägarinnan numera vägrar att bära urringat. (Denna tatuering gjordes på impuls på en utlandssemester för flera år sedan.) Stackarn, jag tycker synd om henne! Jag ska inte nämna några namn men någon annan har ett kinesiskt tecken tatuerat på kroppen som senare visade sig vara fel. Den personen tycker jag också väldigt synd om! (Om nu någon läser detta som råkar ha en betydelselös tatuering så ber jag om ursäkt, inget personligt menat mot någon i så fall men jag förstår det bara inte och jag uttrycker nu endast denna tanke/åsikt.)

Fastän jag inte kommer att göra en ny tatuering lekar jag ändå med tanken. Fjärilsbandet ligger helt klart högst på min lista men skulle jag göra något annat hade det blivit änglavingar och/eller ett kors.

(Nu är min mamma helt förskräckt!)

Bild: http://www.dextattoos.com

Bild: crazytattooblog.blogspot.com (Jag hade haft en annan text, på latin, eller ingen text alls.

7 kommentarer »

  1. Jag har med en fjäril som jag är riktigt glad och stolt över. Den symboliserar något viktigt för mig och det är nog bara jag som förstår det. Och jag är också sugen på att göra en ny, en text på skuldran. Men jag har inte bestämt mig…De där änglavingarna var riktigt fina!

    Kommentar av Emma — 7 mars 2011 @ 19:10

  2. Jaha, så du har tatuerat dig? Jag hade för mig att du var lite anti sådant innan?

    Kommentar av Jeanna — 8 mars 2011 @ 04:42

  3. Jag har aldrig varit anti sådant innan. Jag tycker det är fint med tatueringar. Men jag tycker man inte bara ska göra en tatuering utan att den har betydelse och att man kan stå för den. Många gör tatueringar som de sedan ångrar. Min hade jag funderat länge över, när jag till slut gjorde den….

    Kommentar av emma — 8 mars 2011 @ 06:45

  4. Okej, jag frstår.🙂

    Kommentar av Jeanna — 8 mars 2011 @ 08:34

  5. freedom mentor reviews

    Fjärilar, änglavingar och kors | Jeannas Universum

    Trackback av freedom mentor reviews — 4 mars 2015 @ 20:24

  6. Firoz Patel

    Fjärilar, änglavingar och kors | Jeannas Universum

    Trackback av Firoz Patel — 17 mars 2015 @ 20:55

  7. what men want in a relationship

    Fjärilar, änglavingar och kors | Jeannas Universum

    Trackback av what men want in a relationship — 4 juni 2016 @ 12:42


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

