Jeannas Universum

7 mars 2011

Looking for Snow

Filed under: America, New York City — Jeanna @ 16:43

Jag skulle fotografera ett snöbeklätt New York, det var min tanke. Jag hade sett framför mig hur staden hade en vit hinna över sig och att man skulle få se tydliga spår av den snöstorm som hade varit några veckor tidigare och mer eller mindre snöat in varenda Manhattabo. Så blev det dock inte… För det första hade alla snö transpoterats bort ifrån ön och därtill var det värmebölja denna februarihelg vi var där. -På kvällarna gick vi runt utan jackor i 18 graders värme.

Nu klagar jag inte det minsta över denna värmebölja för det var underbart. Men…jag skulle ju fotografera NYC i snö! Attans också!

Efter att ha promenerat runt stadens gator den första dagen hittade jag till slut min första snö i NYC den kvällen: En liten snöhög på Broadway. (Fast, det var ju inte riktigt vad jag hade tänkt när jag såg ett snöbeklätt NYC i mitt huvud.)

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

