Jeannas Universum

28 mars 2011

Hemma ifrån Syd Amerika

Filed under: Travelling — Jeanna @ 20:56

Jag är hemma i Sverige igen efter någa veckors rundresa i Brasilien, Argentina och Paraguay (med tyngdpunkt på Brasilien.) Åh, helt fantastiskt har det varit och jag har så mycket att dela med mig av både i bild och ord…frågan är bara när jag ska hinna?

Tillsammans med 35 andra svenskar har mamma och jag flygit till och från 10 olika flygplatser, 12 olika flygrutter har det blivit, 7 olika hotell, över 250 mil i buss och minst 6000 bilder har jag tagit. (Vi har fått se mycket med andra ord.)

Jäkligt varmt och fuktigt har det varit överallt och mina armar och ben är fulla av myggbett (visst är det mysigt att bo i Brasiliens urskog men man fick betala ett pris för det i from av myggbett).

Känner nu när jag kommit hem att jag hade behövt en veckas semester och vilat upp mig; Denna resan har inte varit en sol och badresa med mycket slapp, oh nej! Vi har varit uppe mellan 05:15-07:00 varje dag och sedan haft fullspäckade dagar/kvällar, men som sagt…detta schema har gjort att vi har fått vara med om mycket så jag klagar inte det minsta.

Framöver när jag hinner ska jag försöka dela med mig av min resa så mycket som jag hinner.

2 kommentarer »

  1. Låter underbart!

    Kommentar av emma — 29 mars 2011 @ 05:49

    • Fantastiskt är ordet!🙂 (Jag är så glad över att varken mamma eller jag gillar vanliga chaterresor!)

      Kommentar av Jeanna — 29 mars 2011 @ 11:21


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

