Jeannas Universum

1 april 2011

Caliente y frio

Filed under: Daily Life, South America, Travelling — Jeanna @ 23:16

Första morgonen i Syd Amerika var samtalsämnet vid frukost vattenkranarna i badrummet. Flera utav svenskarna hade bränt sig rejält av vattnet (jag skämtar inte, några hade fått första gradens brändskador på armarna). ”De sitter ju på fel håll” hörde jag hela tiden och jag förstod inte alls vad de andra pratade om. Tydligen var kallt och varmt bakvänt mot här i Sverige och jag hade inte ens reflekterat över det eftersom jag kunde en del spanska. Det slog mig då att vissa saker som man är ovan mot men som man ändå förstå tänker man inte ens på, det bara glider förbi ens tankar och reflektion.

(Fast frågan är ifall jag hade tänkt på det även om jag inte hade kunnat någon spanska. Denna sortens kranar använder jag inte allt för ofta så jag är osäker på ifall jag hade vetat hur kallt och varmt hade suttit här i Sverige.)

Varmt till vänster och kallt till höger.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

