Jeannas Universum

1 april 2011

Middag med familjen

Filed under: Family, Travelling — Jeanna @ 12:30

I onsdagskväll hade vi middag hemma hos mamma; Jag lagade middagen och slängde ihop en efterrätt och efter jobb och dagis kom familjen Hallenstjerna dit. Jag tycker att det är mysigt med en familjemiddag så där mitt i veckan då alla kan träffas och speciellt nu då vi inte hade setts på 4 veckor.

Jamie, Cissi och Lukas har varit i Florida i tre veckor och mamma och jag har som sagt varit i Syd Amerika. Oj vad jag har saknat Lukas under den här tiden! Detta lilla charmpaket som får en att smälta och skratta och som man bara vil krama om och gosa med!

Jag har alltid älskat Lukaspojken (givetvis) men nu när man kan prata med honom och han kan svara så känns det lite roligare för man lär känna honom på ett annat sätt. ”Mysigt så” sa Lukas när han tände ev av mammas lampor i vardagsrummet på kvällen och när vi skulle äta och vi sa till honom att sätta sig på stolen och han inte ville yttrade han ”Samarbeta!”. (Det sistnämnda fick oss att bryta ihop av skratt.)

Efter mat blev det visning av bildspel ifrån Florida och det var roligt att få se alla bilder och höra dom dela med sig av minnerna. (Jag har själv inte varit i Florida sedan 1994 men är nu väldigt sugen på att åka dit igen.) Mitt bildspelet från Syd Amerika kommer framöver för jag har fortfarande inte hunnit gå igenom alla de 6 753 bilderna som jag tog…

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

