Jeannas Universum

4 april 2011

En MILF i Karlshamnsnatten

Filed under: Daily Life, Memories — Jeanna @ 22:25

I lördags var jag hembjuden till Annicka; En kväll, som efter mycket god mat och myckset skratt, slutade vid midnatt då jag tantaktigt inte orkade vara kvar längre. Jag skyller på att jag hade tagit två allergitabletter som fick mig att känna mig som en klubbad säl. Ja, det samt att jag fortfarande var jetlag…och (det är ju bara att inse fakta) jag är ju faktiskt heller ingen 18-åring längre.

När jag kom till Karlshamn den eftermiddagen hade jag haft svårt att hitta parkeringsplats och efter att ha kört några rundor hade jag slutligen fått ställa min bil en bit bort från Annickas lägenhet. Där jag då gick denna biten tillbaka i lördagsnatt blev jag nostalgisk; Glada ungdomar hördes högljutt på Karlshamns gator samt att hög musik från flertalet fester ekade i natten och jag mindes då hur jag själv för en 15-12 år sedan vare ute och festade i Karlshamn i stort sett varje helg.

Jag vek av från Kyrkogatan och fortsatte på Regeringsgatan när jag fick en flashback till hösten 1994; Som 16-åring hade jag en fredagskväll passerat detta gatuhörn tillsammans med min dåvarande kompis H på väg hem till en förfest hos A. Just när vi hade vikt av runt hörnet den kvällen hade jag tittat upp och in i lägenheten som låg tvärs över gatan och vad hade jag fått se? -M i bar överkropp med en vit handduk virad runt höfterna. (Jag mindes att jag uppspelt hade flämtat till H: ”Såg du!?!”, men hon hade missat det eftersom hon hade envisats med att inte ha sina glasögon på sig.)

M… I mitt tycke en av de snyggaste grabbarna som har traskat på Karlshamns gator. 1994 var M strax över 20 år och jobbade som lärarassistent (eller var han praktikant?) i min kompis I:s klass. Jag fick först upp ögonen för honom under en rast då jag besökte I i den delen av skolan hennes klass höll till (vilket var i en helt annan byggnad än där jag hade mina lektioner). M kom ursprungligen ifrån ett land söder över, hade snaggat, mörkt hår och de vackraste bruna ögon som jag någonsin hade sett. På sin fritid tränade han mycket vilket jag den där fredagskvällen 1994 fick se bevis på: Jag har varken förr eller senare sett en snyggare överkropp live. Jösses!

(En liten parentes: Modig som jag var ringde jag faktiskt till M en kväll den där terminen. Jag minns fortfarande att vi pratade i 22 minuter (jag och mitt minne) men han tackade nej tillen date med ursäkten att han redan hade flickvän. Om det var ett svepskäl eller inte kan jag inte svara på men så här i efterhand är jag glad att det inte blev något. -Nu inser jag att det hade varit lite creepy om han hade velat gå på date med en 16-åring! Jag kan även påpeka att han ca 4- 5 år senare faktiskt raggade upp mig en lördag på Hotellet. Fastän han då nästan var lika snygg som innan tackade jag nej eftersom jag hade fått reda på att han precis hade suttit inne för misshandel.)

Anyway…

Jag gick där på Regeringsgatan i lördagsnatt med M i tankarna när jag plötsligt hör: ”MILF! Öööö, en MILF!” Jag tittade upp och möttes av en ung kille i 20-års åldern som hängde ut från ett fönster på andra våningen med handen pekandes emot mig. ”Ööö, en MILF!”, ropade killen igen berusat men denna gången in mot lägenheten som pulserade ut musik på hög volym. Strax därpå hängde två andra killar ut genom fönstret med honom och ropade ”MILF” till mig och fortsatte med att de ville att jag skulle komma upp på festen.

Jag fortsatte min promenad mot bilen med killarnas rop bakom mig men kunde inte låta bli att skratta åt det hela; Nej, jag var mycket uppenbart inte en ungdom längre! För första gången i mitt liv hade jag blivit kallad för ”Mother I´d like to fuck!” !

2 kommentarer »

  1. HahaHAHAHA roligt läsning! Du måste ju ta det sistnämnda som en komplimang! Tänk vad gamla vi måste va i en 20årings ögon! Det tyckte vi ju själva om dom som va ” ute o rände” o ibland ”hamnade fel”, typ på Båten…
    ”M” minns man ja….det va tider det! Tänk att man kan se”K” släntra runt i Khamn ibland, han ser likadan ut, bara något mer sliten! Var på Äggstock i somras( gissa om jag va malplacerad) o jag kunde konstatera att småflickorna svärmar runt honom än idag!
    ”M” har jag nog inte sett på VÄLDIGT länge…

    Kommentar av Hille — 5 april 2011 @ 09:57

  2. Ja du Hille, jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta åt det. För det första så måste jag ju (precis som du säger) ha uppfattats som väääldigt gammal av dessa grabbarna! För det andra så har väl fulla killar (speciellt 20-åringar) knappast någon standard när det gäller vad de vill sätta på? -Bara man har en puls så passerar man testet, eller? Tja, det kanska var en komplimang men herre Gud, kan man inte ha fått passerat 40 iallafall innan man får den repliken skriken till sig? *Skrattar* Eller,när tusan går gränsen för att man ska få bli kallad MILF? Rent teoretiskt är det väl om man är mamma men det är väl inte hela sanningen? För en 22-åring som har barn hade väl inte blivit kallad för en MILF?
    M har jag inte heller sett på väldigt länge. Måste ha varit runt 10 år sedan sist och det var på torget i Karlshamn en lördagsnatt som jag då råkade passera honom (han var rätt dragen). Sedan dess vet jag inte vart han finns.
    K träffade jag på ute en lördag i höstas, och som du säger han ser likadan ut. Personligen tänkte jag när jag mötte honom ”Jösses, tänk så kär jag var i honom!” och så var jag glad över att det aldrig blev något långvarigt mellan honom och mig (vi gjorde ju slut när jag kom hem ifrån Houston.) Jag är vän med honom på FB och måste skvallra lite om du inte redan vet det…vet du vem han sedan i höstas är tillsammans med??? (Vet du inte måste jag maila dig det!!!)

    Ja du Hille, i detta jäkla länet är det inte lätt att bli ”gammal”. Som du säger minns vi ju själva hur hemskt vi tyckte det var som 20-åringar när 30+ var ute och svirade på Båten mm. Nu är man själv i den åldern och inser att f-a-n bor man här finns det ju för bövlen inga ställen att gå ut på här omkring i våran ålder såvidare man inte vill gå på dansbandsställen…

    Kommentar av Jeanna — 5 april 2011 @ 12:51


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

