Jeannas Universum

6 april 2011

När någon tänker på en

Filed under: Feelings, Friends — Jeanna @ 16:20

Igår kom jag att tänka på min fd psykiatrilärare. Jag vet inte varför hon dök upp i mina tankar, hon poppade bara plötsligt upp i mitt huvud. Jag hade inte haft kontakt med henne på flera år (jag har inte haft henne som lärare sedan 2002) och minnet av henne i mitt huvud fick mig att le. Denna lärare är den bästa läraren jag någonsin har haft och hon hade en stor påverkan på mitt liv eftersom det var tack vare henne som jag upptäckte min förkärlek för beteendevetenskap. Jag lärde mig oerhört mycket av henne och hon var en stor inspirationskälla. (Tillägas ska också att perioden i mitt liv då jag pluggade psykiatri var en väldigt rolig tid och jag kan än idag sakna den klassen som jag då gick i; Vi hade en sådan samanhållning och vi hade det så kul ihop.)

Så idag ringde min telefon och på andra sidan luren fanns min gamla psykiatrilärare (gissa om jag blev förvånad!). Hon hade kommit att tänka på mig och ville veta hur jag hade det och hade letat upp mitt telefonnummer på nätet. Vi pratade en lång stund och innan vi la på bad hon mig komma och hälsa på om jag hade vägarna förbi och jag kände mig riktigt rörd efter det samtalet.

Jag vet inte hur många elever som hon har haft under årens lopp (hon jobbar fortfarande som lärare) men tänka sig att hon hade tänkt på just mig. Nu menar jag inte att jag är speciell (missförstå mig inte) men hon hade ändå tänkt mig och valt att leta upp mig för att hör hur jag hade det nu för tiden och undra hur mitt liv blev.

Jag är rörd…

8 kommentarer »

  1. Snacka om tankeöverföring…. =)

    Kommentar av Linnea — 6 april 2011 @ 20:31

    • Eller hur.🙂

      Kommentar av Jeanna — 7 april 2011 @ 19:24

  2. Ja Kristina var väldigt speciell men en väldigt bra lärare!
    Va roligt att hon ringde dig!
    Hälsa henne så gott om du träffar henne

    Kommentar av Marina — 7 april 2011 @ 08:36

    • Visst var det roligt!🙂 Och jag ska hälsa henne.🙂

      Kommentar av Jeanna — 7 april 2011 @ 19:24

  3. När läste du psykiatri? Eller menar du psykologi..? Båda är ju intressanta!🙂

    Kommentar av Susanne — 8 april 2011 @ 02:13

    • Jag läste psykiatriutbildning 01-02. Ren beteendevetenskap läste jag senare på HKR.

      Kommentar av Jeanna — 8 april 2011 @ 08:39

  4. Fantastiskt med BRA lärare…de glömmer man aldrig!🙂 Kram

    Kommentar av Susanne — 8 april 2011 @ 02:15

    • Absolut. Kan inte göra annat än att instämma.🙂

      Kommentar av Jeanna — 8 april 2011 @ 07:49


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

