Jeannas Universum

11 april 2011

Mysteriet med det blixtrande kaffet

Filed under: Daily Life — Jeanna @ 10:03

I morse när jag satte in min mjölk i micron (till mitt caffe latte) fick jag en förfärad förvåning. Hela mickron började smälla och blixtra och det tog inte många sekunder innan jag hade dragit ut kontakten. Och vad möttes jag av när jag öppnade dörren till micron? -En Spik. Brevid mitt mjölk glas låg en spik, var tusan kom den ifrån? Det är ju inte så att jag går i sömnen och slänger in spikar i microvågsugnar och det är ju inte heller så att en micro är ihopspikad och att denna hade lossnat och trillat ner.

Men så kom jag på det. I fredags när jag gjorde petit chouxerna följde Lukas med mig ut i köket och han roade sig med att leka med mickro. ”Vad är det?” sa han flera gånger (som han så nyfiket brukar göra när han undersöker saker) samtidigt som han satte på och stängde av micron och öppnade och stängde dörren. (Tänk vad en micro kan roa en liten pojke!) Och ja, jag erkänner…jag hade min rygg mot honom en del under denna stunden och såg inte allt han gjorde. Vidare…kanske inte så smart men jag hade på fönsterbrädan glömt några spikar som jag hade använt mig av den eftermiddagen.

Mysteriet var löst.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

