Jeannas Universum

26 april 2011

Hemma ifrån Nerdeländerna

Filed under: Europe, Flowers, Travelling — Jeanna @ 10:40

Jag, mamma, Susanne och Siv har nu kommet hem efter vår resa till världens mest liberala stad och jag har nu åter igen efter avslutad utomlandsresa kunnat bockat av några saker från min” Bucketlist”. (Jag känner mig väldigt priviligerad: Den senaste halvåret har jag varit utomlands en gång i månaden och jag har fått se  och uppeleva en massa saker.)

Vädret har varit högsommaraktigt! Vem skulle kunna tro att man skulle kunna påpeka att man kom hem solbränd efter att ha tillbringat några dagar i Nederländerna i april månad? På dagarna har vi haft mellan 25-27 grader och nätterna har varit så ljumna att vi har sprungit runt barärmade och sovit med öppen fönster på hotellrummen för att inte avlida av värme.

Förutom att ha besökt Keukenhof har vi givetvis hunnit med en massa annat både i och utanför Amsterdam och det har inte blivit många timmars sömn om nätterna för min del. Bilder och viss reseskildring kommer att dyka upp här på bloggen framöver (inte allt dock, viss del håller jag för mig själv eftersom det är för privat).

Jag avslutar detta inlägg med att bjuda på några blomsterodlingar som vi körde förbi på vägen till Keukenhof.

2 kommentarer »

  1. Detta är min mans absoluta favorit ställe så kanske nästa år för vår del🙂 Stor kram till dig

    Kommentar av Anna — 27 april 2011 @ 06:18

    • Bra smak han har, mannen din!😉 Och, jag tror du hade tyckt väldigt mycket om det också.🙂 Bamsekram!

      Kommentar av Jeanna — 27 april 2011 @ 08:57


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

