Jeannas Universum

27 april 2011

Inför Eurovision

Filed under: Music, TV, Videos — Jeanna @ 08:56

I år har jag noll koll på Melodifestivalen. Eftersom jag inte var hemma i Sverige när de svenska uttagningarna hölls hörde jag inte en enda låt förren finalen, vilket var det enda programmet jag såg. (Och, jag tyckte faktiskt att Danny skulle ha vunnit.)

De europeiska bidragen har jag dock lyckats höra flera stycken utav och jag är överförtjust i Ungerns bidrag. Även om jag långt ifrån har hört alla låtarna utbrister jag ändå: ”Heja Ungern!

6 kommentarer »

  1. var hittar man bidragen och NÄR är den stora finalen???

    Kommentar av Marina — 27 april 2011 @ 20:40

    • På den officiella hemsidan finna alla bidragen.😉
      http://www.eurovision.tv/page/dusseldorf-2011

      Delfinal 1 är den 10 maj.
      Delfinal 2 är den 12 maj. (Sverige är med i denna.)
      Den stora finalen är den 14 maj.

      Kommentar av Jeanna — 27 april 2011 @ 20:57

      • tack Jeanna!

        Kommentar av marina — 29 april 2011 @ 07:51

        • Det var så lite så.😀

          Kommentar av Jeanna — 29 april 2011 @ 08:06

  2. Det här är en bra låt- håller med dig om det! =) Jag gillar Norge och Finland också- två HELT olika bidrag men båda bra på sitt sätt och mer originella än Erik Saade någonsin kommer att bli…hur många glasburar han än tar sönder!

    Kommentar av Susanne — 28 april 2011 @ 23:02

    • Norges låt gillar jag också, den är så trallvänlig och man får bara lust att dansa. -Det känns nästan som att man befinner sig på en ö i Karibien.😀
      Finlands låt tycker jag är helt okej men inte jättebra. Fast, den låten är helt klart det bästa bidratet Finland någonsin har haft.🙂
      Ingen kommentar om Eric Saade😉

      Kommentar av Jeanna — 29 april 2011 @ 08:08


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

