Jeannas Universum

29 april 2011

Bröllopsfest

Filed under: Celebration, Dining, Party, Wedding — Jeanna @ 08:05

Dagarna bara rinner iväg och jag är totalt fullbokad med diverse saker och kommer att vara så fram tills i nästa vecka. (Det dröjer alltså ett tag till innan jag har tid att sitta vid datorn och uppdatera bloggen på riktigt.)

Anyway…

Idag är det bröllopsfirande och bröllopsfest för hela slanten; Ett påhitt av lilla mig. Idag firas högtidligt det engelska kronprinsbröllopet och allt avslutas ikväll med en trerättsmeny.

Trevlig helg alla och jag hoppas ni får en trevlig Valborg.

Så här rolig är jag: Detta är inbjudninganra till bröllopsfirandet som jag skickade ut. *Skrattar* Och, ni skulle ha sett hur roliga/högtidliga svarn som skickades tillbaka på dessa inbjudningar. -Man känner ju sig nästan lite kunglig…typ…

*Skrattar* Lägg noga märke till att jag även har satt drottningens emblem i guld på inbjudan. (Här är vi seriösa i vårat engagemang.)

10 kommentarer »

  1. Åh härligt, jag sitter klistrad vid tvn jag,🙂

    Kommentar av Anna — 29 april 2011 @ 12:43

    • Det gjorde jag/vi också, Anna!😉 Och snyft snyft, jag fällde lite tårar innan vigselförättningen.

      Tror det är du och jag på denna bloggen som är mest entusiastiska över sådant här, Anna!😉 Och, nu har vi Prins Albert av Monacos bröllop att se fram emot 1-2 juli!🙂

      Kommentar av Jeanna — 29 april 2011 @ 14:09

  2. Vilken rolig idé=)

    Kommentar av Emma — 29 april 2011 @ 18:31

    • Tack Emma.🙂

      Kommentar av Jeanna — 30 april 2011 @ 12:40

  3. Jeanna , du skojar prins Albert, detta har jag totalt missat.. tack för att du meddelade mig. Jag är löjligt förtjust i kungliga bröllop (såklart även andra bröllop :)) 19 juni förra året var det riktig fest för mig, vi hade beställt mat och tårta och gjort fint hos mina föräldrar. Vi åt och sen bänkade vi oss framför tvn. Mina föräldrar gifte sig 19 juni -76 så vi firade såklart de också.

    Trevlig valborg stor kram

    Kommentar av Anna — 30 april 2011 @ 12:34

    • Oh nej, inget skoj här Anna! I sommar gifter sig Prins Alrbert!🙂🙂🙂 Jag är ett stort Grace Kelly -fan så Monacobröllop ligger mig vart om hjärtat!🙂 Den 1 juli är det borgligt bröllop och den 2 juli är det kyrkliga bröllopet. (Jag tar bara för givet att bröllopet den 2 juli kommer att sändas på TV!) Stackars Charlene Wittstock som har Grace Kelly som brud att jämnföras med!!!

      *Ler* Låter som ett härligt firande ni hade på Victorias bröllop förra året. Vad kul!🙂 Mamma och jag firade också förra året:
      https://jeannasuniversum.wordpress.com/2010/06/19/blue-wedding/
      Åh, tänka sig att dina föräldrar hade samma bröllopsdag!🙂

      Du Anna, är jag inte i USA i början på juli i år tycker jag att du och jag få ha en Monocobröllopsfest ihop!🙂🙂🙂

      Kommentar av Jeanna — 30 april 2011 @ 13:02

  4. Absolut Jeanna det låter som en mycket bra idé🙂

    Kommentar av Anna — 30 april 2011 @ 20:28

    • Jaa! Toppen toppen!🙂

      Kommentar av Jeanna — 1 maj 2011 @ 17:14

  5. Åh citronmarängpajen!!!

    Det låter som en fantastisk idé, jag hade våldgästat ifall jag befunnit mig i blekinge då. Stor kram på dig vännen!

    Kommentar av Malin — 6 maj 2011 @ 20:16

    • Jag älskar den pajen!!! Så jäkla god alltså!
      Du har en stående inbjudan att alltid få våldgästa mina tillställningar, Nane!😀😀😀

      KRAAAAAAM!!!!

      Kommentar av Jeanna — 9 maj 2011 @ 07:21


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

