Jeannas Universum

9 maj 2011

En helg med min älskling

Filed under: Family — Jeanna @ 08:08

Att jag var hemma förra veckan och kunde närvara vid min farfars sida var rena rama turen. Jag skulle egentligen ha varit på andra sidan Atlanten nu. Jag hade haft planer på att åka som i förra veckan men sköt fram resan eftersom Jamie ooch Cissi behövde barnvakt till Lukas fredag-söndag. (Jamie och Cissi och Cissis hela familj och släkt skulle på bröllopsfest i Göteborg och mamma hade avslutningsexemination på kursen hon läst vid Luleå Universitet och var bortrest.)

I tre dagar har jag och Lukas fått ha egentid ihop! Visserligen tillbringade vi några timmar hos gammelfarmor Margit både fredagen och lördagen och visserligen var farmor Monika ledig på söndagen, men ändå. Lukas och jag har hållt ihop och vi har hittat på massor tillsammans!

Han är i en sådan härlig ålder nu (2,5 år) och han utveckas så snabbt. Nu kan man prata betydligt mer med honom och han säger meningar istället för några ord. Man lär alltså mer och mer känna den där lille personen och jag blir bara mer och mer förtjust i honom.  -Detta goa lilla barn, som jag älskar honom!

Massa bilder har det blivit på min och Lukas helg ihop och en djupare redogörelse kommer framöver, i detta inlägg bjuder jag dock bara på ”Lukas -Skaterboy”. -Om man är 2 år så använder man en skatebord genom att sitta på den och skjuta ifrån med fötterna eller att köra den framför sig som en skottkärra.

(Hela helgen har vi varit hemma hos farmor Monika eftersom det finns så mycket mer att göra där än hemma hos mig.)

2 kommentarer »

  1. Låter som en mysig helg tycker jag! Min brors son Max började tidigt med sktebord också, som 2 åring tror jag, han tycker det är jättekul och leker också mkt med sina fingerboards! =)

    Kommentar av Linnea — 9 maj 2011 @ 09:43

    • Det har varit den mysigast helgen på…jag vet inte sedan när?🙂
      Oj, började Max åka som 2-åring? -Coolt! Fingerboards kan jag också tänka är roligt.🙂

      Kommentar av Jeanna — 10 maj 2011 @ 07:16


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

