Jeannas Universum

9 maj 2011

Vad är det för blomma?

Filed under: Garden — Jeanna @ 08:40

”Vad är det för blomma?”, sa min fd svärmord och pekade på växten i mitt trädgårdsland. Jag påpekade att det inte var en blomma utan rabarber vilken fick min fd svärmor att mer eller mindre idiotförklara mig. -Rabarber var det inte! (Ursäkta mig, jag är uppvuxen med ett trädgårdsland med rabarber, skulle jag då inte veta hur rabarber ser ut? Va? Man hade kunnat fråga mig som 4-åring och jag hade kunnat peka ut det som rabarber!)

Jag påpekade att det visst var rabarber men jag talade för dövöra. Strax därdå kom min mamma och även hon fick samma fråga av min fd svärmor. Mamma förklarade att det var rabarber och tillsvar fick hon: ”Jaha, är det rabarber? Ser de ut så?”

*Pustar* 

Skulle någon inte veta hur rabarber ser ut när de blommar så är det så här.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

