Jeannas Universum

12 maj 2011

Konspirationsteorier

Filed under: Thoughts — Jeanna @ 06:54

Usama bin Ladin har deklarerats  död och konspirationteorierna flödar. På olika sidor på nätet går det alla läsa alla möjliga olika påstådda fakta om denna händelse; Allt ifrån att han inte alls är död (att det endast skulle vara ett påhittat faktum från USA:s sidan för att vinna makt) till att USA egentligen sköt ihjäl honom för flera år sedan och haft honom nedfrusen sedan dess.  Min absoluta favorit ibland dessa är att Barack Obama och Usama bin Ladin skulle vara samma person; En teori som är så idiotisk att jag undrar hur korkad man är om man faktiskt tro på just det. -Visst, man ska ha ett kristiskt tänkande om man ska absolut inte tro på allt man hör men…någon motta måste väl ändå finnas?

Konspirationsteorier, jag kan inte låta bli att älska dom ändå!  Vissa är så galna man kan inte låta bli att undra hur mycket LSD upphovsmannen hade tagit när han kom fram till just den slutsatsen  medan andra teorier får mig att faktiskt börja undra lite.

En gång i tiden hade jag den förutfattade meningen att det var outbildade amerikanare som trodde på konspirationsteorier; Ni vet sådana som är ”profesionella amerikanare”,  som bor i en håla i den amerikanska södern och aldrig har varit utanför sin hemstat och som har den konfederata flaggan stolt hissad utanför sin trailor i trailorparken. Sådana som pratar amerikanska med bred sydstatsdialetk och som är starka anhängare av söderns ”The Big Three” (God, Guns and Football) (Vissa utav dessa människor påstår även på fullaste att de har blivit bortförda av utomjordingar och tror sig ha både det ena eller andra inoppererat i kroppen och/eller tror sig ha blivit utsatta för diverse expriment i rymnskepp.)  Sådana människor eller insnöade nördar som med allt sitt vetenskapliga vetande har kommit fram till det enda och det andra; Det är de som jag tror har stått för troendet på konspirationsteorier, ja eller, så var det i alla fall fram till för x antal år sedan och nu är jag själv en anhängare av vissa teorier.

Jag är varken en insnöad nörd eller en outbildad amerika, ändå är jag inte helt övertygad  om faktan i vissa påstådda historiska händelser. Tänka sig, jag som anser mig vara både hyffsat smart och allmänbildad som person tror inte till 100% på saker som ”normala” människor gör. Men…jag står i alla fall för mina reservationer kring dessa händelser och så bjuder jag på att det roar andra. –Jag har i alla tagit del utav och begrundat faktan och jag har tänkt till så får vi se ifall vi någon gång i framtiden verkligen får reda på vem som texlåg  bakom mordet på John F Kennedy, vad som egentligen har hänt och funnits på Area 51, att Marilyn Monroe inte begick självmord eller vad Skulls and Bones (och/eller liknande) har för sig.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

