Jeannas Universum

20 maj 2011

I korthet

Filed under: Daily Life — Jeanna @ 08:40

Jag kom hem till mitt lilla Wallcottage igår kväll efter att ha varit bortrest i 7 dagar. Bortsett från i måndags (då jag var hemma och vände) har jag denna veckan sovit hos mamma. Det är så mycket att fixa och dona med allt att jag har sovit hos mamma för att spara tid. (Det tar nästan en timme att köra från mitt till farmors och att dagligen lägga nästan två timmar på att köra fram och tillbaka tar jag inte mig tid till just nu.)

I tisdagskväll var vi på Hasselbacken och firade Cissi och det var jättetrevligt med god mat och trevligt umgänge. (Mamma och jag hade köpt ett par mammabyxor (USA) , en sminkbox med regnbågens alla färger i ögonskuggor (USA), en svart handväska (Brasilien) samt en stor urna för utomhusbruk + cerisa petunior.) Tyvärr glömde jag i stressen min kamera hemma hos mammas så jag fick inga bilder på kvällen (jag tog bilder med Jamies kamera men de bilderna finns på Hasselbacken).

Mitt hus kommer inte att säljas just nu. Min första tanke var att jag skulle ha lagt ut det till försäljning som i början av maj men omständigheterna gjorde att det inte var möjligt. Nu vet i tusan när jag ska kunna ha möjlighet och tid till att sälja huset? (Nu klagar jag inte utan jag påpekar det bara.) Kanske blir det till hösten istället då allt förmodligen har lugnat ner sig samt att jag då inte är lika uppbokad med diverse jobb. Men å andra sidan hade jag till hösten tänkt tillbringa mycket tid i USA… Vi får helt enkelt se vad som händer.

Joda, fröken Jeanna har sin pojkvän kvar i USA och det förhållandet är bra på alla sätt och vis. Att jag inte pratar om det beror på att jag inte vet vad jag ska säga (jag vill inte svika våran tvåsamhet) samt att jag inte har ett behov utav att deklarera för omvärlden allt han säger och gör. Men…han är en riktig amerikansk gentleman (thank you God!!!) och jag önskar er läsare att ni någon gång i era liv iallafall fick ett sådant kärleksbrev skrivet till er som min käre B regelbundet skickar till mig. (Våran roadtrip som vi första hade planerat att göra nu i Juni kommer under omständigheterna att skjutas upp till längre fram.)

I helgen och i den kommande veckan har jag så mycket att göra att jag inte vet vilket ben jag ska stå på. Ikväll blir det iallafall tacokväll och imorgonkväll blir det grillkväll och därimellan en massa pyssel och jobb. (Eller tacokväll och tacokväll, Mexico kommer snart att dumförklara oss svenskar! Tacos är de hårda skalen och är det tacos med mjuka skal man äter så heter det ”soft/mjuka tacos”, med de är små bröd som man bara viker och inte rullar ihop. Ikväll ska vi använda oss utav tortillabröd så det blir alltså ”burritokväll” eller ”fajitakväll” beroende på fyllningen i de där torillabröden.) Med andra ord är det alltså en riktig svenssonkväll framför mig ikväll: ”Tacokväll” en fredag och sedan är det är bara kladdkakan som fattas så har man sedan den ultimata svenssonfredagskvällen…

Trevlig helg alla!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

