Jeannas Universum

23 maj 2011

Längtar efter en dag i en hängmatta

Filed under: Daily Life — Jeanna @ 19:29

Jag är trött…. Jag längtar efter en dag utan telefon, dator och en massa måsten då jag bara kan ligga själv i en hängmatta en hel dag och bara läsa och inte bryr mig om något eller någon annan. (Men den dagen kommer förmodligen om några veckor.)

Om ni inte har upplevt ett dödsfall i familjen tror jag inte ni inser hut mycket pappersarbete som uppstår. -Det är galet mycket! Speciellt mycket i farfars fall eftersom han stod på precis allt! Alla papper kommer dessutom till dödsboets adress och fastän jag är den som har fått vårdnadsintyget i familjen att hantera allt efter farfar kan ändå inget skickas hem till mig. Det är alltså ett jäkla rännande farm och tillbaka till farmor med papper som ska hämtas, fyllas i, skrivas under och hitan och ditan. För att inte tala om alla telefonsamtal som ska göras! (Bara i morse satt jag i 1,5 timme i telefon i ”farfarärenden” och då är det mesta redan uträtt.)

Sedan ska man ta hand om farmor där utöver… Stackrs lilla farmor som har tagit farfars bortgång mycket hådare än vad jag hade kunnat ana. Mamma och jag var hos henne i lördags och hälsade på och donade. Bland annat bar vi bort farfars säng så att farmor kommer till sin säng bättre (hon har rollator och det var lite tajt för henne innan.) Sedan började vi städa i hennes skåp och jösses säger jag bara! Mamma och jag har ytterligare en heldag där ihop innan vi är klara.

Imorgon ska jag med begravningsentreprenören till Karlskrona och svepa farfar. (Dvs klä på honom de kläder han ska ha på sig på begravningen och lägga honom i kistan.) På onsdag ska jag ut i skogen och plocka blommor och göra de buketter jag, Jamie, mamma och Cissi ska ha på begravningen. (Eftersom farfar var en stor skogsmänniska beslutade vi oss för att plocka blommor ifrån skogen till begravningen.) På torsdag är sedan begravningen. Sedan är det kremeringen, urnsättningen och slutligen bopptäckningen. (Givetvis är det farmor som ärver allt efter farfar men jag ska ändå vara med och hjälpa henne vid boupptäckningen eftersom det är jag som nu har hand om papprena.)

Nästa vecka fyller sedan mormor 80 och farmor 90 (dagarna efter varandra) och ta-da, det är fröken Jeanna som har hand om allt och ska laga maten och baka osv. Sedan ska jag försöka hinna med mitt egna liv med hus och trädgård samt att jag har fotouppdrag och en (j-ä-v-l-a) massa bilder att gå igenom och redigera.

Jag längtar efter den där hängmattan…

2 kommentarer »

  1. FÖrstår att det är mkt nu, försök att andas lite också emellanåt. För egen del är det rätt mkt inplanerat här också, och tyvärr begravning även här. =/ kram

    Kommentar av Linnea — 26 maj 2011 @ 07:39

  2. Joda, jag andas mellan stunderna.😉 Tack för att du tänker på och bryr dig om min hälsa!😉
    Vad tråkigt med begravning i den familj!😦 Jag skänker dig en tanke!

    Kommentar av Jeanna — 26 maj 2011 @ 17:20


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

