Jeannas Universum

25 maj 2011

American shopping

Filed under: America, Shopping — Jeanna @ 12:12

Lite av det jag shoppade sist jag var i New York och Massachusetts:

Röda, högklackade skor med ros fram till (MA)

Lila trekants handväska med runt strasshandtag (NYC)

Röd roshandväska med strasshandtag (NYC)

Bag med svarta och silvriga paljetter (MA) samt en blå bag med paljetter (MA)

Svart baskermössa med pajletter (MA) och sist men inte minst kunde jag inte motstå ett rosa New York paraply (NYC)

6 kommentarer »

  1. Jättefina grejer! Det där paraplyet är jag riktigt avis på måste jag säga!😉 Och så snygga skor! Jag köper ju sällan skor, för det finns inte i min lilla storlek. Kanske tur – vem vet hur mkt skor jag hade haft annars…. =P

    Kommentar av Linnea — 26 maj 2011 @ 07:36

    • Jag älskar det paraplyet! Det fanns i massa olika färger men jag var bara tvungen att ha ett i rosa!
      Nu måste jag ju fråga: Har du stora eller små fötter? (Inte för att det spelar någon roll eller så.) Jag har sjukt mycket skor har jag insett, men egentligen är jag ingen ”skotjej” utan mitt dille ligger på klänningar.😀

      Kommentar av Jeanna — 26 maj 2011 @ 17:25

  2. Jag hade också valt ett rosa! =) Jag kommer som jag säger i litet format – så även fötterna, jag har stl 32-33 beroende på typ av skor. Och tyvärr har jag inte hittat någon butik i NYC med små storlekar. Har letat och letat… det borde ju finnas någonstans! =) Jag är eg inte heller någon skotjej… är nog mest inne på sjalar, stickade tröjor!! och smycken.. =)

    Kommentar av Linnea — 27 maj 2011 @ 09:21

    • Jag läser dom en kratta! -Såg inte att du tidigare hade skrivit ”lilla” storlek.
      Jag handlar i stort sett alla mina skor på Designer Shose Warehouse (DSW) i Massachussets (jag har till och med ett medlemskap). Det är den största skoaffär jag har varit inne i samt att de har allt och de finns över hela USA! -Olika modeller, olika designer och en stor variatet av storleker. Den lägsta skomodellen de har i damstorlekar är 5 så jag antar att det är rätt storlek för dig? Deras hemsida finns på :
      http://www.dsw.com

      Kommentar av Jeanna — 27 maj 2011 @ 09:31

  3. Nja tror tyvärr inte det – inga vanliga skoaffärer har skor till mig. Jag har som de säger i USA pre-school size.😉 Jag har typ stl 1 tror jag.

    Kommentar av Linnea — 28 maj 2011 @ 10:53

    • Alltså, skostorlekarna i USA är så förvirrande, de börjar ju om menar jag. Lukas har tex skostorlek 9 och jag har 8-8,5 (men jag har ju damstorleken och Lukas ha barnstorleken). Hm…storlek 1 har jag aldrig hört till damskor, faktiskt…

      Kommentar av Jeanna — 28 maj 2011 @ 19:21


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

